למה זה בסדר מצדכם להשתין במקלחת על פי המדע

מי לא השתין במקלחת אי פעם בחייו? העולם נחלק בין אלה שמשתינים במקלחת ואלה שמשקרים ומכחישים. 

למה בעצם? הרי השתנה היא פעולה טבעית של סילוק פסולת מהגוף, שנשטפת יחד עם לכלוך אחר במקלחת. לא רק שאין במה להתבייש, אתם צריכים להשתין במקלחת – לא רק בזכות תחושת השחרור, החמימות הנעימה והאדרנלין ששוטף את הגוף בזכות המרד הקטן שאפשר לעשות מבלי להיתפס אלא גם משום שבמעשה הזה תצילו את כדור הארץ, בקטנה.

תחשבו על זה לרגע. עם כל השתנה אנשים מורידים את המים בבית השימוש. בניגוד לצואה, לשימוש הרב במים אין כל הצדקה. רוב מכלי ההדחה הם דו-כמותיים וכוללים מנגנון שטיפה מפוצל המאפשר הדחת מים ושטיפה בשתי כמויות שונות וקצובות – של 4.5 ליטר הדרושה לשטיפת נוזלים, ושל 9 ליטר לשטיפת מוצקים. כמויות אלה הוכרו כתקניות לשטיפת האסלה, ועל פי פרסומים רשמיים, יכולות לחסוך כ-11 אחוז מצריכת המים בבית.  

למרות שבבתי שימוש רבים יש אפשרות גם להדיח בחצי כמות המים במיכל, ברבים אחרים אין האפשרות הזו ובאלה שיש – לא כולם עושים בה שימוש. זה אומר שאנחנו מבזבזים המון מים.

איש מבוגר משתין בממוצע שבע פעמים בכל 24 שעות. זה אומר שבכל יממה אנחנו מבזבזים 31.5 ליטרים של מים על השתן שלנו. על פי החשבון הפשוט הזה, אדם מבזבז בממוצע 11,500 ליטרים של מים בשנה בבית השימוש.

בישראל לבדה מדובר בכמות הקרובה ל-98 מיליארד ליטרים של מים שמתבזבזים בכל שנה. מאגרי המים הטבעיים בעולם הולכים ומתדלדלים בעשרות השנים האחרונות, חלקית בגלל משבר האקלים שנגרם על ידי האדם וחלקית בגלל שימוש לא יעיל במשאבי מים. אם אתם רוצים להיות ידידותיים לכדור הארץ – תעשו לעצמכם ולעולם טובה ותשתינו במקלחת. אין בזה שום דבר מגונה בניגוד, למשל, להדחת מים בבית השימוש בכל פעם שאנחנו מטילים את מימינו.

תמונת שער: kris krüg דרך פליקר
מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן