מחקר חדש עם ממצאים שסותרים את כל מה שרבים מאיתנו חושבים על מיניות האישה

חוקרים פירסמו בחודש שעבר ממצא שיפתיע גברים רבים במסגרת מחקר פורץ דרך: נשים רוצות בסקס לא פחות מכם.

גברים, בייחוד אלה שנמצאים במערכות יחסים הטרוסקסואליות ארוכות טווח, נוטים להמעיט בעניין של בת זוגם בסקס, על פי פסיכולוגים באוניברסיטת טורנטו ואוניברסיטת מערב אונטריו. במחקר שהם פירסמו בכתב העת Journal of Personality and Social Psychology כותבים החוקרים כי גברים נוטים יותר מנשים לא לזהות מתי הפרטנרית שלהם מעוניינת בסקס, ומה שעשוי לגרום לכך אלה החששות של גברים מפני דחיה מינית.

המחקר בחן את היחסים בין 229 זוגות הטרוסקסואלים בגילאים 18 עד 68, שנמצאים ביחד בממוצע שש שנים. לרוע המזל, גודל המדגם עבור זוגות מאותו מין היה קטן מדי עבור מובהקות סטטיסטית ולכן זוגות אלה לא נכללו במחקר.

בממוצע כל זוג שנבדק במחקר עושה סקס בין פעם לפעמיים בשבוע, מה שעולה בקנה אחד עם ממצאים קודמים אודות תדירות הסקס בקרב זוגות נשואים.

עם זאת, המחקר לא התמקד בתדירות הסקס אלא כמה פעמים כל אחד מבני הזוג היה מעוניין בסקס – ומתברר שזה רצון שגברים רבים נוטים להיות עיוורים לו.

בעוד הנשים יכלו לרוב לדעת כאשר בני הזוג שלהם היו מעוניינים בסקס, גברים התקשו לפענח את הסימנים של בנות הזוג שלהן כאשר הן היו מעוניינות בסקס. החוקרים מונים כמה סיבות אפשריות לשיבוש התקשורת הזו, ובראש ובראשונה נורמות חברתיות שמתייחסות למיניות של נשים כאל טאבו. נשים רבות לא מרגישות בנוח ליזום סקס או להצהיר בגלוי שהן רוצות בזה, מה שעלול  לגרום לחוסר הבנות או פספוס של הפרטנרים בקריאת הסימנים של בנות הזוג.

אבל גם חוסר היכולת של גברים לקרוא את סימני התשוקה של בנות הזוג שלהם אינו סוף העולם. איימי מואיז, חוקרת באוניברסיטת טורונטו ואחת ממחברות המחקר, הסבירה לוול סטריט ג’ורנל כי נשים הרגישו למעשה הכי טוב ביחס למערכת היחסים שלהם בימים שהפרטנרים שלהן לא קלטו את הרצון שלהם בסקס, משום שזה גרם להם לעבוד קשה יותר בניסיון לפתות אותן ברגעים האלה. “עדיף למערכת היחסים שגברים ימעיטו בערך הרצון של בנות הזוג שלהם בסקס משום שזה מונע שאננות”.

אם נשים רוצות בסקס לא פחות מגברים, למה יש כל כך הרבה אי הבנות בין בני זוג? החוקרים הגיעו למסקנה כי העיוורון היחסי של הגברים לא נובע מבעיות תקשורת של נשים או תפישה לקויה של גברים אלה חשש כללי של גברים מפני דחיה. 

מתברר כי לאחר שנדחו פעם או פעמיים גברים נוטים להאמין כי בנות הזוג שלהם הרבה פחות מעוניינת בסקס מהם – על אף שסביר להניח שהן פשוט לא היו מעוניינות בסקס באותו רגע נתון. מחקר קודם כבר קבע שלא רק שנשים מתעניינות בסקס אלא שהן חרמניות בדיוק כמו גברים

וזה מה שמפתיע בממצאים החדשים. לא רק שנשים רוצות בסקס לא פחות מגברים אלא שגברים לא מאמינים בכך, גם בעידן של פתיחות מינית יחסית. אי הבנה זו משקפת תפישות שגויות שהשתרשו על מיניות האישה, מה שמשפיע בבירור על יחסי המין בין זוגות הטרוסקסואלים.

כאשר מיניות האישה נתפשת כפחות נוכחת ממיניות הגבר, יש בכך כדי ליצור דינמיקה בה לאישה אין את הלגיטימציה לתאר בפני בן הזוג שלה את רצונתיה. המפתח לזוגיות טובה יותר עם תקשורת טובה יותר הוא ליצור סביבה בה שני בני הזוג מספקים את התשוקות שלהם. אנחנו בהלם! 

תמונת שער: GreggMP דרך פליקר

 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן