קפה טבעוני בטיביליסי קורא להזדהות לאחר שהותקף בבשר על ידי ימנים קיצוניים

קפה טבעוני בטביליסי, גאורגיה, קרא לתמיכה ציבורית לאחר שהותקף על ידי ימנים קיצונים בבשר ונקניקיות על האש.

יותר מ-12 אנשים הסתערו על בית הקפה “קיווי” בבירת גאורגיה בליל ראשון, על פי הקפה. התוקפים צעקו והשליכו בשר לעבר יושבי בית הקפה.

מהומה פרצה במקום אך התוקפים נמלטו לפני שהמשטרה הגיעה.

בעלי בית הקפה קראו לציבור לתמוך בהם ומסרו שלא מדובר במתיחה אלא ניסיון לאיים ולהפחיד של ניאו נאצים.

על פי הבעלים, בית הקפה נמצא על הכוונת של כמה קיצוניים עקב אורח החיים האלטרנטיבי שלהם. “האופן שבו אנו מתלבשים, המוזיקה שאנחנו מאזינים לה, רעיונות שאנחנו תומכים בהם והעובדה שאנחנו לא אוכלים בשר ותומכים בזכויות להט”בים”, הם אמרו.

“בזמנים קשים אלה אתם יכולים לתמוך בנו באמצעות ביקור בבית הקפה. נהיה אסירי תודה אם תוכלו לבוא ולהראות לכולם שיש רבים מאיתנו המזדהים עם המטרות האלה”, נכתב בפוסט בדף הפייסבוק של קפה קיווי. 

התקרית נרשמה על רקע חששות גוברים מעליית הימין הקיצוני הניאו נאצי בגאורגיה.

בשבוע שעבר צעדו מאות לאומנים במרכז טביליסי כשהם מנופפים בדגלי גאורגיה ושלטים אנטי קומוניסטים – וזאת כדי לציין את העצמאות של גאורגיה מברית המועצות ב-1991.

הומופוביה נפוצה בגאורגיה, מעידים עיתונאים מקומיים. המדינה עלתה לכותרות העולמיות ב-2013 כאשר קבוצה קטנה של פעילים להט”בים הותקפה על ידי אספסוף שהובל על ידי כומר אורתודוכסי.

ההודעה שפירסם בית הקפה ביום ראשון האשימה בתקרית קבוצה של גברים שהגיעו למקום, צעקו והשליכו בשר ואז “צעקו וצחקו ודיברו אלינו בסרקזם”, נכתב, “אלה ניאו נאצים שתומכים ברעיונות פאשיסטים”.

בעקבות התקרית נפצעו קל כמה מיושבי בית הקפה. המשטרה הוזעקה למקום אך הגיעה רק לאחר שהתוקפים כבר עזבו. על פי בעלי בית הקפה, גם חלק מהשוטרים נהגו באגרסיביות, צעקו עליהם והאשימו אותם במה שהתרחש.

כמה מעובדי בית הקפה אף נלקחו לחקירה, מדווח ה-BBC.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן