מגורים ליד הים ישפרו את המצב הנפשי שלכם

בין אם אתם הולכים באופן קבוע על חוף הים או שמצאתם את עצמכם מביטים על הים בחלון הזדמנויות באמצע היום והרגשתם שזה עשה לכם טוב, זה לא במקרה.

מחקר חדש קובע שיש סיבה טובה למשיכה עתיקת היומין של אנשים לים.

המחקר, שפורסם בגיליון החודש של כתב העת Health & Place, מצא קשר בין מגורים עם מבט לים לבין בריאות נפשית משופרת.

החוקרים מאוניברסיטת קנטברי בניו זילנד ואוניברסיטת מישיגן בחנו את הגישה הישירה של תושבים בוולינגטון, ניו זילנד, לשטחים ירוקים וכחולים. שטחים כחולים מאופיינים באיזורי עם גישה לים כמו חופשים ויפים, בעוד איזורים ירוקים מוגדרים כפארקים ויערות. על אף שוולינגטון היא עיר גדולה, היא שוכנת על ים טאסמן והאוקינוס השקט. החוקרים השווה את המידע הטופוגרפי עם נתונים שהתקבלו מסקר הבריאות הלאומי של ניו זילנד, שמשמש לזיהוי הפרעות של חרדה ושיבושים במצבים נפשיים של התושבים.

לאחר שקלול משתנים כמו הכנסה, גיל ומין, החוקרים מצאו התאמה בין אנשים שנהנו מנוף לים לבין מצב נפשי משופר.

על אף שניתן היה לשער כי ההשפעה המבורכת הזו משויכת לשטחים פתוחים באופן כללי, החוקרים גילו כי לשטחים ירוקים אין אותו אפקט על בני אדם.

החוקרת אמבר פירסון מסבירה: “ייתכן שזה קשור לעובדה כי השטחים הכחולים טבעיים לחלוטין בעוד השטחים הירוקים כוללים איזורים שנוצרו בידי אדם כמו מתקני ספורט ומגרשי משחקים, כמו גם איזורים טבעיים כמו חורשות. ייתכן שאם נבחן יערות וחורשות בלבד התוצאה תהיה שונה”. 

החוקרים מקווים להבין יותר לעומק את הממצאים באמצעות עריכת מחקרים נוספים בשטחי מגורים הסמוכים למקורות מים. הציפיה שלהם היא כי ממצאים אלה יסייעו בתכנון ערים שיבטיח תושבים מאושרים יותר.

 

 

   

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן