הכלב שלך שונא חיבוקים

התגובה הראשונה שכלבים ובוודאי כשמדובר בגורים מתוקים מחלצים מאנשים זה רצון לחבק. אך במאמר שפורסם לאחרונה בכתב העת Psychology Today סטנלי קורן – שחקר התנהגות של כלבים באוניברסיטת בריטיש קולומביה – מסביר למה לא נכון לחבק כלבים.

על אף שבני אדם אוהבים מאוד לחבק את החברים הכי טובים שלהם, המגע הפיזי למעשה מלחיץ כלבים.

אם תדעו מה לבדוק העצבנות שלהם תהפוך לברורה יותר. הסימן הברור הראשון ללחץ או לחרדה היא כאשר הכלב “מפנה את ראשו מהדבר שמטריד או מדאיג אותו ולעתים הוא גם עוצם את עיניו לפחות חלקית”, כותב קורן. “סימן שני: לכלבים, כמו לבני אדם, יש לבן בעיניים – אלא שאצל כלבים לא רואים אותו אלא כאשר הכלב במתח”. סימן שלישי: כאשר כלב לחוץ או מתוח האוזניים שלו יישמטו או יוצמדו לראשו, כותב קורן.

קורן מספר במאמר על מחקר אחרון שריתק אותו במיוחד. הוא ועמיתיו חיפשו ב”פליקר” ובגוגל תמונות תוצאות חיפוש על פי מונחים כמו hug dog או love dog. הם מצאו 250 תמונות של אנשים מחבקים את הכלבים שלהם. החוקרים ניתחו את שפת הגוף של הכלבים בתמונות וחיפשו סימנים של חרדה. בקרוב ל-82% מהתמונות האלה הם איתרו לפחות סימן אחד של לחץ. 

חיבוק בין בני אדם הוא סימן של תקשורת, חום ואינטימיות. אלא שכלבים אינם בני אדם והמחווה הזו שאנחנו מפרשים אותה באופן חיובי היא למעשה תחושה חד צדדית כאשר מדובר בכלבים. קורן מסביר למה התנהגות כזו עלולה לעצבן או להפחיד כלב.

כלבים הם בעלי חיים שנועדו לרוץ. בזמים של לחץ או איום אמצעי ההגנה הראשון שעומד לרשות הכלב אינו שיניו אלא יכולתו לברוח מהסכנה. חוקרים מאמינים כי למנוע מכלב את היכולת שלו לברוח באמצעות שיתוקו בחיבוק עלול להגביר את רמת הלחץ שלו וכאשר החרדה שלו גוברת הוא עלול לנשוך.

כדי לגרום לכלב שלכם לדעת שאתם אוהבים אותו ליטוף על הראש או גירוד על הבטן יספיקו. אם אתם ממש חייבים לשתף תמונה עם הכלב באינסטגרם, קורן מספק דוגמה בתמונת הפרופיל שלו: לעמוד בנימוס ליד הכלב. בלי חיבוקים: הם כלבים!

תמונת שער: smlp.co.uk, דרך פליקר

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן