קניה עומדת להצית מדורות שנהב בשווי 100 מיליון דולר כדי להציל את הפילים

ממשלת קניה ריכזה שנהבים של כ-10,000 פילים שהוחרמו מציידים בכ-12 ערימות והיא מתכוונת לשרוף את כולם.

השלל שהוחרם העלה אבק במשך עשורים, אך היום (שבת) הרשויות יחלו להעלות אותו באש במסר יוצא דופן לציידים. הערימה, ששוקלת יותר ממאה טון, תהיה השריפה הגדולה מסוגה בהיסטוריה – בניסיון אחרון כמעט נואש לעצור את הסחר שהורג יותר מ-35,000 פילים בשנה.

ראו גם: תמונה שמתעדת הרג פיל ענק מטריפה אוהבי בעלי חיים

אם ההרג יימשך בקצב הנוכחי הפילים עלולים להיכחד תוך כמה עשורים.

הקנייתים יציתו מדורה נוספת עם קרני קרנפים, מין נוסף שנתון בסכנת הכחדה.

גם פסלים שנוצרו משנהב יישרפו יחד עם 105 טון שנהב פילים שהוחרם

הרשויות ערכו מדורות נוספות בעבר, כאשר הערימה הנוכחית היא בשווי של יותר מ-100 מיליון דולר. שוחרי סביבה דוחים את ההצעה להפוך את הסחר בשנהב לחוקי בניסיון לרסן את קצב הריגת הפילים. פיליפ מורטי, סגן נשיא להגנה על מינים נכחדים ב-African Wildlife Foundation, אמר שככל שמינים נתונים בסכנת הכחדה, יש להימנע מסחר חוקי בכל מחיר. במונחים כלכליים, לדבריו, הפילים שווים הרבה יותר בחייהם מאשר במותם.

דו”ח מ-2013 מצא כי פיל יוצר ערך של קרוב ל-1.6 מיליון דולר בחייו, יותר מפי 76 מערך השנהב שהוא נושא. “הפילים של קניה שווים הרבה יותר בחייהם”, אמר רוב ברנדפורד, מנהל עמותת דיוויד שלדריק, “אנשים מדברים על הערך של השנהב שהושמד. עם זאת, הערך האמיתי של השנהב הוא עבור הפיל ממנו זה נגזל”. 

שנהב גולמי נמכר במחיר של כ-2,100 דולר לקילוגרם ב-2014. קרני קרנפים שוות יותר מזהב היום, והן משמשות כתרופה עממית לרפא “כל דבר” מסרטן לאי פוריות. יש מי שמשלם עד 65,000 דולר לק”ג ומוכן להרוג קרנפים לשם כך, על אף שהקרן, מבחינה ביולוגית, אינה שונה מציפורני אדם.

על אף יוזמות השימור, ניסיונות ההרתעה ומיזמים חינוכיים, פעילים סביבתיים חוששים שאולי כל אלה אינם מספיק משמעותיים כדי למנוע את האובדן הגרוע מכל, של מין שלם. 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן