למה מערכות יחסים נכשלות על פי המדע

היום יותר מתמיד החיפוש אחרי זוגיות או קשר נקלע למירוץ חימוש: האפשרויות חסרות תקדים אך קל לנו יותר מתמיד להחליק שמאלה ולפסול מועמדים פוטנציאלים על סמך שיפוט מהיר: תמונה לא טובה, חיוך טיפשי, טעם לא מספק בבגדים ועוד. 

בין אם הכוס שלכם חצי מלאה או חצי ריקה, כולנו מתמקדים בשלילי כאשר אנו מחפשים אהבה, על פי מחקר חדש.

כאשר אנחנו צריכים להחליט אם להתחיל מערכת יחסים רצינית עם אדם אחר, אנשים נוטים לעתים קרובות לפסול. זה עשוי להיות מאפיין אישיותי מעצבן, הסטטוס החברתי של האחר, האמונות שלהם ועוד. מתברר כי אנשים לא נוטים לראות את הטוב שבאחר, לפחות כאשר זה נוגע לבחירת בני זוג. 

על פי חוקרים מחמש אוניברסיטאות שונות, אנשים שבוחנים את הפוטנציאל שבקשרים עם אחרים נוטים להתמקד במאפיינים השליליים של אותו אדם.

המחקר, שהתפרסם בכתב העת Personality and Social Psychology Bulletin, בחן מה מחפשים 6,500 בני אדם בהקשרים מיניים, רומנטים וחבריים, כמו גם אילו ערכים הכי חשובים להם.

כמובן שעניינים שבלב הם עניינים סובייקטיבי. למשל, אדם אחד עשוי לראות באימפולסיביות מאפיין חיובי, בעוד אדם אחר עלול לראות בתכונה הזו בתור שלילית. על פי החוקרים, הגורמים הכי שליליים שגורמים לאנשים לדחות בני זוג פוטנציאלים הם חוסר משיכה, סגנון חיים לא בריא, מאפיינים אישיותיים לא רצויים, אמונות סותרות, מעמד חברתי נמוך ויעדים שונים למערכת היחסים.

הממצאים שלהם קובעים כי אנשים שבוחנים מערכות יחסים פוטנציאלים נוטים להתמקד יותר במאפייני האישיות השליליים של אדם מאשר בחיוביים. נשים ככלל שמות דגש גדול יותר על החסרונות. “יש לנו נטיה כללית לבחון יותר מקרוב מידע שלילי מאשר חיובי. ככלל חשוב יותר לשים לב לדברים שעלולים להזיק מאשר להועיל”, מסר גרגורי וובסטר, אחד ממחברי המחקר. 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן