חוקרים עומדים להתחיל לקדוח אל תוך מכתש ההכחדה ההמונית במקסיקו

צוות חוקרים עומד להתחיל בפרויקט קידוח מסיבי בקרקעית פני הים במפרץ מקסיקו כדי לקלף 65 מיליון שנים של היסטוריה. מטרת המדענים בקידוח היא לאסוף דגימה בעומק של יותר מ-1.6 ק”מ ממכתש צ’יקשולוב, אירוע לו משייכים את תום עידן הדינוזאורים.

“יש הרבה שאלות פתוחות בעניין אירועי הכחדות המוניות, ובין השאר, אם ההכחדה הרגה את כל מיני הדינוזאורים”, אמר אחד מהחוקרים המובילים את המחקר, שון גליק מאוניברסיטת טקסס באוסטין. 

ראו גם: חוקרים הצליחו לגדל עוברי תרנגולות עם רגלי דינוזאורים

אם גליק והחוקרים האחרים יצליחו במשימתם, המחקר שלהם ישפוך אור על שורה של נושאים, בהן ביולוגיה פרהיסטורית והגיאולוגיה של כדור הארץ בהקשר של שינוי האקלים הנוכחי. 

האסטרואיד שיצר את המכתש במקסיקו בשטח 180 ק”מ ובעומק 900 מטר היה בעל השלכות קשות על החיים בכדור הארץ. הוא מחק 70 אחוזים מהמינים, על פי רוב ההערכות. כאשר האסטרואיד פגע, סביר להניח שהוא זעזע היטב את כל כדור הארץ.

באמצעות הדגימות, החוקרים יבחנו את טבעה של טבעת צ’יקשולוב – עיגול ההרים המקיף את המכתש. מה שמעניין את החוקרים לדעת זה איך החיים התאוששו בעקבות הטראומה, כיצד אורגניזמים חזרו להתרבות לאחר האסון הסביבתי ומה היו ההשלכות על האוקינוסים.

כדי לקדוח אל תוך קרקעית הים ייעשה שימוש בסירה באורך 41 מטרים שנעזרת ב”רגליים” בגובה 1.8 מטרים כדי לייצב עצמה על קרקעית הים, כ-25 ק”מ מפרוגרסו, מקסיקו. הצוות על פני הספינה “מיירטל” מתכוונים להתחיל לקדוח בקרוב כאשר הדגימות הראשונות יתקבלו בשבוע הבא.

הפרויקט יימשך שישה שבועות ומעורבים בו צוות בינלאומי של חוקרים. התוכנית היא לקדוח לעומק כ-1,500 מטרים בקרקעית הים ובכך יפתחו צוהר לאירועים היסטוריים שפקדו את כדור הארץ לפני יותר מ-65 מיליון שנים.

דרך NPR

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן