איך גולשים באינטרנט בחו”ל חינם

כתב: ישי צור

בוודאי שמתם לב שבערי אירופה וארה”ב רוב רשתות ה-WiFi חסומות ומוגנות באמצעות סיסמאות. איך בכל זאת תוכלו לגלוש ב-WiFi בחו”ל? קבלו את מדריך כדי שתוכלו לשמור על החבילה הסלולרית למצבי חירום וחלילה לא לשלם על גלישה בחופשה.

היו ימים, לא כל כך מזמן האמת, בהם נסיעה לחו”ל הייתה שוות ערך למסע אל מעבר להרי החושך ומשפחות שלמות היו יוצאות להיפרד ממישהו שטס לשבוע. הימים הללו אינם עוד, וכמעט אין מקום בעולם שלא ניתן לשלוח ממנו סלפי מרוצה בוואטסאפ.

ותדע כל אם עבריה שבזמן שהיא מחזיקה את מגדל פיזה שלא יפול, חמותה שותה אספרסו ברומא, הבן-אחרי-צבא שוכב על החוף בקופנגן והבוס צונח צניחה חופשית בחוף פלמחים. והם לא מפסיקים לדבר זה עם זה.

צילום: shutterstock

הישראלי הממוצע גולש בטלפון בכמות גדולה פי שלושה מחבריו בשאר העולם וכנראה שכך גם כשהוא מטייל. כדי שניתן יהיה להמשיך את מסכת השיתופים והעדכונים מה קורה בארץ, מה שלום המשפחה, המציאו אלוהי האינטרנט את ה-WiFi. הוא שמאפשר לגלוש בקלות ובמהירות גבוהה יותר בדרך כלל מזו הקיימת בחבילה הסלולרית, חינם וכמעט מכל בית קפה בעולם.

אפליקציית Bezeq Free WiFi תחבר אתכם ל-25 מיליון נקודות גלישה בחינם ברחבי העולם>>>

א-מה-מה? בניגוד לישראל, רוב רשתות ה-WiFi בחו”ל (במיוחד באירופה ובארה”ב) חסומות ומוגנות באמצעות סיסמה. אז איך בכל זאת אפשר להמשיך לצלם ולשתף בלי חשבון, בלי לבזבז את החבילה הסלולרית או את הסוללה? הנה כמה שיטות מוצלחות.

סליחה, מה הסיסמה

בתי הקפה חוסמים את הרשתות שלהן בסיסמה. הכי לגיטימי לבקש אותה מהמלצר (ולגלות שהיא כתובה על הקיר לרווחת כולם).

צילום: shutterstock

במקומות ציבוריים רבים מרושתים ברשתות פתוחות, שכדי להתחבר אליהן יש להירשם ולתת כתובת מייל. כדאי מאוד לתת כתובת משנית, זו שאתם מייעדים לספאמרים ולמצגות מההורים.

ארבע אפליקציות לגלישה בחינם בחו”ל

נוסף על כך, קיימות מגוון אפליקציות בעזרתן אפשר לאתר נקודת WiFi קרובה.

WiFi Map

אפליקציה מצוינת למציאת נקודות WiFi היא WiFi Map, שעובדת על עיקרון הרשת החברתית, שואבת את המידע שלה מהמשתמשים ומתעדכנת כל הזמן. הגולשים מציינים איפה יש רשת חינמית פתוחה או נעולה, וחלקם מציינים את הסיסמה. מפתחי האפליקציה הזו טוענים שמי שמוריד אותה יכול לנסוע לחו”ל ללא חבילה סלולרית, ומתגאים שמיפו עד כה 2 מיליון רשתות WiFi בכל רחבי העולם.

Bezeq Free WiFi  

אפליקציה נוספת, ייחודית לישראלים וחינמית, מושקת בימים אלה מבית בזק. Bezeq Free WiFi פותחת בפני הגולש 25 מיליון נקודות אינטרנט (Hot spots) בערים פופולריות ברחבי העולם, בשדות תעופה וכו’. היא סורקת את הסביבה, מזהה את הנקודות הפתוחות האיכותיות ביותר ומתחברת אליהן באופן אוטומטי.

צילום: Shutterstock

אינסטברידג’ 

אינסטברידג’ (instabridge) היא אפליקציה מומלצת נוספת, עוד רשת חברתית שמתעדכנת בעזרת דיווחים חיים של המשתמשים על נקודת WiFi איכותיות בסביבה. ומאפשרת להשאיר ולשתף סיסמאות ואפילו להודות זה לזה על ההשקעה. קהילה של מחפשי WiFi.

פורסקוור

ואחרונה: הרשת החברתית מבוססת מיקום FourSquare (פורסקוור). המשתמשים מדווחים היכן הם, רואים היכן נמצאים אחרים ומנצלים את הידע שלהם כדי לברר את הסיסמה המבוקשת במקום מסוים.

במקרים רבים, מישהו כבר השאיר את הסיסמה כתגובה בעמוד של בית העסק הספציפי בו אתם יושבים כרגע, ותוכלו למצוא אותה שם. בד”כ הם גם יספרו אם מדובר בחיבור איכותי ומהיר או משהו זוחל ומבאס.

כבר היום מרושת העולם בכ-50 מיליון נקודות גישה לרשת וההערכות הן שתוך עשור יגדל המספר הזה לכ-300 מיליון, הרעיון הוא רק לדעת להתחבר אליהן. וגם בארץ, אגב, באירועים המוניים כמו הופעות, משחקי ספורט, הפגנות ופסטיבלים, כשהרשת הסלולרית בד”כ עמוסה וקורסת, אפליקציות כאלו המוזכרות לעיל מספקות פתרון מעולה בדמות מעקף חיבור לרשת WiFi קרובה.

מי משלם על אינטרנט בחו”ל? Bezeq Free WiFi תחבר אתכם ל-25 מיליון נקודות בחינם ברחבי העולם. לפרטים >>>

 תמונת שער: shutterstock

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן