לא מעט אנשים הזדעזעו מהתמונה המשפחתית של ליאונרדו דיקפריו בילדותו

לכאורה מדובר בתצלום שמתעד רגע שמח מחיי המשפחה של אחד מהכוכבים הגדולים של הוליווד. 

אך הסיבה לכך שהתמונה של ליאונרדו דיקפריו התינוק עם הוריו עוררה תגובות כל כך עזות לא קשורה לשחקן עצמו.

Baby Leonardo DiCaprio with his mom and dad, 1976.Follow us for more awesome history >> History In Pictures

Posted by History In Pictures on Tuesday, March 1, 2016

על אף שהתמונה פורסמה און ליין יומיים לאחר הזכיה הראשונה של דיקפריו באוסקר לאחר שנים של ציפיה, רוב התגובות התמקדו באמו של ליאונרדו, ארמלין וליתר דיוק, בבתי השחי הלא מגולחים שלה.

התמונה, שצולמה ב-1976, פורסמה בדף הפייסבוק “היסטוריה בתמונות”. ליאו הצעיר נראה בה בזרועותיהם של אירמלין וג’ורג דיקפריו. היא שותפה יותר מ-12,000 פעמים וגרפה יותר מ-100,000 לייקים ורגשונים אחרים. נרשמו גם יותר מ-6,000 תגובות, כאשר רבים מהמגיבים מביעים את הזעזוע והגועל שלהם ביחס לבתי השחי הלא מגולחים של אירמלין.

די עצוב לראות, ביום האישה הבינלאומי במיוחד, שיש לא מעט אנשים, נשים וגברים, שחושבים שחלק טבעי מגוף האישה הוא “מגעיל” רק משום שהיא לא מצייתת לתכתיבי היופי של החברה. הרי סביר להניח שאותם אנשים לא יחשבו ששיער בית שחי אצל גברים הוא דוחה. 

עם זאת, התגובות האלה הובילו לגל של תגובות נגדיות של אנשים שחושבים שהיחידים שיש להם במה להתבייש הם אלה שמפרסמים תגובות נגד שיער הגוף הטבעי של נשים בניסיון למשטר אותן נשים וגופן.

חלק מהמגיבים האשימו את המבקרים בסדר עדיפויות לקוי ובבורות ביחס לעובדה שאך לפני כמה עשרות שנים, ובזמן שהתמונה צולמה, אי גילוח בתי השחי נחשב נוהג מקובל למדי בקרב נשים. 

ויש גם כאלה שפירסמו תמונות שלהן, לא מגולחות, במחאה: 

התגובה של אירמלין בעניין לא ידועה. היא ובעלה לשעבר – השניים התגרשו לפני שנים – נכחו שניהם בטקס האוסקר וחזו בבנם זוכה באוסקר על סרטון “האיש שנולד מחדש”.

לא ברור למה שיער גוף נשי מעורר תגובות כל כך עזות. על פי אמר או’טול, המחברת של הספר Girls will be Girls, שעוסק בנושא המשעיר הזה, ופמניסטית שעירה מוצהרת, כתבה: “אנחנו מתוכנתים חברתית מלידה להאמין שאסור לאישה להראות שיער גוף, וכי שיער כזה, להבדיל משיער גוף גברי, הוא לא הגייני ודוחה”. או’טול מציינת כי בימים לפני מלחמת העולם הראשונה מעצבי אופנה נהגו לכסות את בתי השחי, שלא היו מגולחים, כך שלא מדובר בצורך קוסמטי. היא האשימה את הקפיטליזם, בייחוד חברות כמו ג’ילט שעודדו בפרסומות שלהם גילוח נשי בטענה כי אינו אסתטי לצורכי מכירות. 

או'טול. לא מגלחת  

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן