הכירו את הפתרון האלטרנטיבי שמציל עסקים ממצוקת אשראי

מספרים שעוד בימי בית המקדש השני החורף שיבש את החיים העסקיים. אי אז כמו היום כולם חזרו הביתה מוקדם, אכלו ארוחת ערב מוקדמת, הלכו לישון מוקדם וקנו פחות. ידוע כי רוב האנשים חשים בחורף ירידה חדה במצב רוח שכן בשעות החשכה הרבות של החורף מופרשים במוחנו פחות חומרים שמעודדים מצב רוח חיובי. הלכה למעשה קיימת עלייה במקרי דכאון כשהכול מסביב נהיה אפור, חשוך וקר.

עצמאים ועסקים בלבד: לחצו כאן כדי לבדוק את זכאותכם לקבלת הלוואה במסגרת הקרן 

השפעתו המשמעותית של החורף על מצב רוחנו פוגעת ברוב העסקים, וכשעסק נתקל בקשיים, הוא זקוק לאשראי בשילוב פתרונות לגישור תזרימי המזומנים, כמו ששינה חורפית טובה זקוקה לשמיכת פוך. בעלי עסקים קטנים, בינוניים או גדולים יודעים שלאוויר שהם נושמים קוראים אשראי, שמהווה מפתח לצמיחה, להתרחבות, לשכירת עובדים, לניצול הזדמנויות עסקיות ולהתגברות על רגעים חורפיים בהם השקלים לא מצלצלים בקופה. עסק ללא אשראי תמיד יהיה עסק נכה, ובמקרים רבים אורך חייו מתקצר.

עובדה היא שעסקים מצליחים בארץ ובעולם נדרשים בשלב כזה או אחר להלוואה עסקית כדי להגשים את היעדים שקבעו לעצמם. הלוואות לעסקים הן חלק בלתי נפרד מהעולם העסקי, מפני שאשראי הוא חמצן עליו פועלים גם השווקים המקומיים וגם הבינלאומיים.

עסק חדש הנמצא בשלבי הקמה עדיין לא נהנה מהכנסות משמעותיות. בו בזמן הוצאותיו, כבר בתחילת הדרך העסקית, גבוהות מאוד. עסק שמתרחב בשל כניסה לשוק חדש, פיתוח מוצר חדש, שדרוג תפעול וכיוצא באלה, צריך להוציא כסף כדי לייצר כסף. בעיות נזילות גם הן קטליזטור להגדלת החמצן הכלכלי באמצעות מסגרת אשראי. גם אם העסק עובד ומכניס אבל סובל מתנאי תשלום לא נוחים מצד לקוחות וספקים, קבלת מסגרת אשראי נוספת עשויה להציל אותו. קל וחומר בעונת החורף שעשויה להכניס עסקים רבים לקשיי תזרים מזומנים, גם אם מדובר בעסקים מצליחים.

הזרקת מזומן למערכת העסקית המשולבת בתוכנית פעולה יעילה עשויה להוציא עסק בקשיים לדרך חדשה ובמהירות. קשרים עם בנקים, ידע רב שמתבטא בבחירת הערוצים המתאימים וליווי של יועצים עסקיים מוסמכים שלוקחים בחשבון את כלל המכלול הפיננסי של העסק ומתאימים תוכנית פיננסית הולמת, יכולים להציל גם את העסק שלך. ניתן לבדוק את זכאותך כאן.

כדי שהעסק יקבל הלוואה מבנק או מגוף פיננסי אחר, על הבעלים להציג תוכנית עסקית מפורטת שמדגימה כיצד ההלוואה תסייע לעסק באופן שיאפשר לו להשיב את ההלוואה בזמן קצוב. הסיבה לכך פשוטה – הבנק רוצה להשתכנע שההשקעה שלו בעסק תשתלם. מבחינת הבנק, תוכניות עסקיות מפורטות וריאליות, רזומה של הצלחה ועמידה בהחזרים קודמים כמוהם כמפתחות לקבלת החלטה חיובית. תוכנית עסקית ומסמכי ניהול דיוני אשראי, שמומלץ להכין מראש וברמה גבוהה, הם הבסיס לתקשורת תקינה עם בנקים באשר הם.

רבים שואלים איך יתכן שעסקים יציבים שיכולים לקבל הלוואה נתקלים בתשובות שליליות מהבנק? התשובה לכך טמונה באופן הפניה – רבים מהעסקים לא יודעים כיצד להגיש את הפנייה ואת הנתונים באופן הנכון. כישלון בהגשה משמעותו חוסר אמון מצד מקבלי ההחלטות בבנק או בחברת האשראי, והוא עלול לפגוע בעסק פעמיים – בפעם הראשונה בעצם קבלת הסירוב למתן אשראי ובנוסף הוא פוגע בסיכויים לקבלת אשראי בעתיד.

קבלת אשראי בתנאים רעים? אין סיבה להתפשר מפני שהלוואה כזו עלולה לפגוע בעסק יותר מאשר לסייע לו. גובה הריבית ותנאי ההחזר הם חיוניים להמשך הפעילות העסקית התקינה. הלוואה בסכום מתאים ומשמעותי ובתנאים מעולים הם המטרה אליה צריך לשאוף כל עסק שזקוק לאשראי בעלויות זולות ובפריסה נכונה.

אז אם גם לך קר תזרימית וברצונך להמשיך ולקיים את העסק שלך באופן תקין, כנראה שקמפיין גיוס אשראי הוא הפתרון המהיר בשבילך. אבל רגע… לפני שמגייסים אשראי, בחורף או בקיץ, חשוב להכיר כמה דגשים שישפרו את מערכת יחסיך עם הבנק או עם ספקי האשראי החוץ בנקאיים, יוזילו את עלות האשראי שלך ויגדילו את רווחי העסק. הנה הם לפניך:

גם עם בנק חשוב לטפח מערכת יחסים טובה: עסק טוב יודע לשמר ולפתח צינורות אשראי לאורך זמן. לא צריך לחכות שהמצב יחמיר כדי לעשות זאת. יצירה ושמירה על קשר עם הבנק הרבה לפני שמבקשים אשראי מגדילה את הסיכוי לקבלת האשראי שצריך, כשצריך. מומלץ לנהל חשבון, להוכיח פעילות, להיפגש עם מנהל הסניף והפקידים שמטפלים בך כדי לטפח יחסי עבודה תקינים. הגעת לבנק אך ורק כדי לקבל אשראי? לא כדאי. גם בנקאים הם בני אדם שצריכים להכיר אותך ולאמוד את הסיכון שבמתן האשראי. אם הבנקאי כבר מכיר אותך ואת היקף עסקיך, פוחת הסיכון של הבנק במתן האשראי, ומשתפרים תנאיו.

הכן מראש את האשראי שלך לעונה המתאימה: עדיף להגיש את הבקשה לאשראי דווקא כשאינך צריך אותו מיד, היות שאז כוח המיקוח שלך גדול יותר. לדוגמה, אם בעלי עסק יודעים שהם זקוקים לאשראי בעונת האביב, בשל סיבות כאלה או אחרות, עליהם להתחיל ולטפל בזה כבר בתחילת השנה האזרחית.

בנק הוא כמו בן או בת זוג – מומלץ להרשים אותו: כשמנהלים יחסי עבודה עם ספק אשראי, ובפרט כשנפגשים עם נותן אשראי בנקאי לקבלת מסגרת או הלוואה, יש להקפיד על הופעה חיצונית נאותה. בין אם המדובר בבנקאי או בספק אשראי אחר עליו להעריך אותך, ולכן הרושם החיצוני חשוב, יש להתלבש בהתאם ובטח שלא להיראות מוזנחים. ייצוג העסק שלך על ידי אישיות מוסמכת ומאושרת מראש על ידי הגורמים החטיבתיים תתרום עוד יותר לסיכוייך לקבלת האשראי שצריך בתנאים הנכונים.

מומלץ להתכונן לפגישה: השקעה מוקדמת בהכנת מידע עסקי עדכני, היא כמו חיסון נגד שפעת בתחילת עונת החורף. בזמן שיש מי שיטענו שהחיסונים לא תורמים להם, התכוננות לפגישה לקראת קבלת הלוואה היא חיסון שתמיד פועל לטובתך: מצגת על העסק, הצגת אקסלים ודו”חות כספיים עדכניים והפקת דוחות כספיים רבעוניים ועדכניים יספקו לנותן האשראי מקסימום מידע במינימום זמן. פעולות כאלה תחסוכנה לך זמן, ישפרו את המוניטין שלך בקרב בנקאים וספקי אשראי אחרים ותנאי האשראי שלך עשויים להשתפר פלאים.

כבוד: ישנם בעלי עסקים רבים שלא מקבלים הלוואה מפני שהפגינו חוסר עניין וזלזול במהלך הפגישה, למרות שהבנק ידע שהם מגלגלים מיליוני שקלים במחזור העסקי שלהם. הגישה שלך, הרצינות שלך והכבוד שהפגנת או לא – הם מפתחות קריטיים לקבלת האשראי ולמחירו.

ההצעה הראשונה שמונחת על השולחן היא לא בהכרח הטובה ביותר: אשראי הוא מוצר גמיש תמחורית. תנאי האשראי אינם תורה מסיני ועמידה על המקח עשויה להביא לקבלת הצעה טובה יותר מספק אשראי אחר. קבלת הצעות מכמה ספקי אשראי שונים עשויה לזכות אותך בקבלת הצעה טובה יותר מהקודמת.

לא הצלחת לגייס אשראי? אין לך די זמן לטפל בזה? עבודה בשיטה רב מערכתית הכוללת הגשה לכמה קרנות ופעילות בערוצים שונים בו זמנית היא שירות שניתן לקבל מהמומחים לדבר. נגישות לקרנות שונות וקשרים במקומות המתאימים עשויה להציל את העסק שלך. בדוק את זכאותך עכשיו.

שימו לב. נכון לכתיבת שורות אלה ישנם שינויים בקרן לעסקים קטנים ובינוניים בערבות המדינה. כדי שתישארו מעודכנים נביא בפניכם את השינויים העיקריים בקרן בערבות המדינה:

  • בנק לאומי יחליף את בנק הפועלים.
  • בקשות לבנק הפועלים ניתן להגיש עד למחצית חודש אפריל 2016.
  • החל מתאריך 15.01.2016 סכום הזכאות להלוואה יקבע לפי מחזור הכנסות לשנת 2015.
  • מסלול ההטבות לעסקים בירושלים תקף עד לתאריך 31.03.2016
  • מסלול חדש לחקלאים מעניק הטבות משמעותיות לחקלאים מכל הארץ.
  • יחול שינוי במסלולי ההגשה החל מחודש מאי 2016.

התקשרו עוד היום לבירור זכאותכם להלוואה

על פי העדכונים האחרונים את מחזור ההלוואה בערבות המדינה ניתן לבצע לאחר תשלום חצי מהסכום המקורי. לאחר חצי שנה ניתן יהיה לבקש הלוואה נוספת כהשלמה לסכום הזכאות המקסימלי.

זה לא עניין של מה בכך – במחזור אשראי עסקי, הנחשב מוקצה מחמת מיאוס במערכת הבנקאית, מטפלים בעלויות האשראי וכן בגמישותו ובפריסתו מחדש על מנת לפנות לעסק שלך תזרים מזומנים. לדבר יש חשיבות רבה שכן על אשראי בסך 500,000 ₪ למשך 5 שנים, ניתן לחסוך למעלה מ-1,000 ₪ לחודש במידה ונלקח אשראי זול במקום יקר, הנושא ריבית של 4% במקום 8%.

הלכה למעשה ערוצי גישה למחזור אשראי לא קיימים ללקוח העצמאי.

עצמאים ועסקים בלבד: לחצו כאן כדי לבדוק את זכאותכם לקבלת הלוואה במסגרת הקרן 

תמונת שער: Don Hankins, פליקר

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן