8 טיפים להסעת בעלי חיים ברכב שימנעו עוגמת נפש שלכם ושלהם

לראות כלב המוציא את ראשו מחלון המכונית זה מראה משמח, הוא נהנה מהאוויר והנסיעה, לעיתים אפילו זוכה לשבת על ברכיו של הנהג או של הנוסעים, אבל מעבר לעובדה שזה לא נוח, זה בעיקר מהווה סכנה לכלב וליושבי הרכב.

תמונה: Shutterstock

אין כמו לצאת לטיול משפחתי בטבע, והכי כיף לצרף גם את הכלב לנסיעה. אך כל מי שמגדל חיות מחמד יודע שלא ניתן לצפות את התנהגותם בזמן הנסיעה – לכלוך לא צפוי של צרכים, השתוללות או רעש – כל אלו עלולים להסיח את דעתכם מהנהיגה ולהציב אתכם בסכנה. כדאי שתדעו גם שמבחינה חוקית, כל עוד הם לא חגורים בחגורה ייעודית או מונחים בכלוב מוגן, זו עבירה שעלולה להסתיים בקנס של כמה מאות שקלים ואולי אפילו בבית המשפט.

חגורה? לכלב? כן! ולא רק. ישנם מספר אביזרים שמומלץ להחזיק, כך לדוגמא חגורת בטיחות מותאמת לבעלי חיים, אותה ניתן להרכיב על-גבי חגורת הרכב או המושב. החגורה צריכה לאפשר לכלב גם מרחב פעולה סביר וגם בטיחות בזמן הנסיעה לכן היא חייבת להיות מותאמת לבעלי חיים. בנוסף, ישנם מושבי בטיחות ייעודיים ומאובטחים לכלבים, חלקם גם מרופדים ומאובזרים בכל הציוד הנדרש לכלב בזמן הנסיעה.

אז איך בכל זאת תוכלו ליהנות מיציאה לטיולים עם חיות המחמד שלכם ולשמור על עצמכם? הנה עוד כמה עצות שיעזרו לכם להתארגן:

היכרות הדרגתית עם הרכב

בעלי חיים אוהבים נסיעות? כן ולא. כלבים אוהבים יותר, חתולים הרבה פחות. לכן לפני נסיעה, בעיקר אם היא צפויה להיות ארוכה, מומלץ להיערך מראש. חרדות, טראומות עבר מנטישה או נסיעה ראשונה עלולים לגרום לכלב פחדים שיובילו גם לתופעות של הקאה או כאבי בטן. הימנעו מכך על ידי הכנה מוקדמת באמצעות אילוף, ביקור ברכב מדי פעם כשהוא בחניה, עיברו לנסיעות קצרות ורק אחר כך, כשהם בטוחים, צאו איתם לנסיעה ארוכה יותר.

תמונה: Shutterstock

ההרגל מתחיל מהבית

חתולים פחות אוהבים נסיעות וצריכים להרגיש בטוחים. לכן, עדיף לאבטח אותם בכלוב מותאם, רצוי מרופד, כדי שלא יפגעו אם תהיינה עצירות פתע. אם רכשתם כלוב חדש, הכינו אותו מראש שיהיה מזמין ונעים עם אוכל וצעצועים ותנו לחתול להתרגל אליו כבר בבית ואל תעשו את הניסיון הראשוני בנסיעה. החתול עלול לחשוש ולהיכנס לחרדות.

עצרו להתרעננות עם הכלב

כלב אמנם יכול לשרוד גם נסיעה ארוכה מאוד אבל חשוב מאוד לעצור מדי פעם ולתת לו הזדמנות להתרענן ולחלץ את עצמותיו. לעולם אין להשאיר את חיית המחמד שלכם ברכב בזמן שאתם יוצאים ממנו – בדיוק כמונו הם עלולים להתייבש בחום ולהיפגע באופן קשה.

אל תשעממו

כפי שיודעים ההורים, כשיוצאים עם הילדים לנסיעות ארוכות מצטיידים באוכל, צעצועים ומשחקים. חשוב לזכור שגם בעל החיים בנסיעה ארוכה יכול להשתעמם, אז כדי שאתם תוכלו לנסוע בבטחה ובשקט, הביאו לו צעצוע אהוב, עצם או משחק אחר שיכול להעסיק אותו.

תמונה: Shutterstock

אוכל זה לא רעיון טוב בזמן הנסיעה

אם הרכב שלכם חשוב לכם, ולא בא לכם לנסוע למרחקים עם ריח של קיא באוטו, אל תפתו את הכלב שלכם לאכול בזמן הנסיעה. רצוי להאכיל את הכלב לפחות שעתיים לפני נסיעה, לוודא שהוא שתה מספיק ועשה את צרכיו ורק אחר כך להכניסו לרכב.

תמיד לאוורר

קור מוגזם מהמזגן או חימום גבוה מדי ברכב עלול להפריע לבעל החיים, לכן בזמן הנסיעה השאירו תמיד פתח אוורור טבעי קטן בחלון עבורו. אל תפתחו פתח גדול מדי כדי שלא יוציא את ראשו מעבר לחלון בזמן הנסיעה.

הימנעו ממגע ישיר של הכלב עם הרצפה

כמעט 100,000 כלבים מתים בכל שנה ממקרים של התייבשות, מכת חום, תאונות ופגיעות שונות המתרחשות כשהכלב מונח בזמן הנסיעה בחלקו האחורי והפתוח של הטנדר. אתם לא הייתם רוצים לשבת שם ביום קיץ חם על רצפת טנדר לוהטת, אז גם הם לא נהנים מכך ובעיקר נמצאים בסכנה.

תמונה: Shutterstock

התאימו את הרכב לצרכים

אם הרכב שלכם הוא מקומו הטבעי של בעל החיים שלכם ואתם מרבים בנסיעות איתו, סביר להניח שמצבו הולך ומדרדר – ריפודים מלוכלכים, דהויים או קרועים, ריח חזק של בעלי חיים, שיער פרווה בכל הרכב – אלו דברים שעלולים למנוע מכם לקבל את מחיר המחירון.

שוקלים לקנות רכב חדש ולא מוותרים על נסיעה עם הכלב? הכניסו לשיקולים את כל אביזרי הבטיחות המיועדים לבעלי החיים והתאימו את הרכב החדש לצרכים שלכם. התקינו חגורות ייעודיות או מושבי בטיחות מותאמים לחיית המחמד, תכננו את המיקום והגודל הדרושים לכם ולילדיכם ברכב וקנו רכב שישמש אתכם היטב בכל דרך בה תבחרו.

אז רגע לפני שאתם יוצאים לטייל עם הכלב, מיד אחרי שאתם חוגרים את הילדים, תכינו מקום בטוח גם עבורו.

נסיעה טובה!

הכתבה מוגשת באמצעות אלבר המציעה מימון לרכב חדש וידידותי לבע”ח

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן