5 מדפסות מעוררות השראה שמשנות את כל מה שחשבנו על הדפסות

מוגש באמצעות ראש דיו בע”מ, משווקת פתרונות דיו למדפסת 

מדפסות הן הגשר שמחבר בין העולם הדיגיטלי לפיזי, הן שהופכות את כל מה שווירטואלי לדבר גשמי שאפשר למשש בידיים. ניירות? הצחקתם את המדפסות הבאות, שלא מדפיסות עמודי נייר ואפילו לא משתמשות בדיו לצורך ההדפסה.

1. מדפסת שמדפיסה יצירות זכוכית מרהיבות

האם אתם מסתכלים על חצי הכוס הריק או המלא? כאשר המדפסת תלת מימדית זה ממש לא משנה! קבוצת מדענים הציגה לאחרונה תוצרים מרהיבים של הדפסות זכוכית.

יצירות הזכוכית האלה נוצרו על ידי קבוצה בשם  Mediated Matter, אותה הובילה נרי אוקסמן מ-MIT. הצבע של הזכוכית והשקיפות שלה ניתנות לכיוונון, כמו גם תכונות נוספות כמו השתקפות הזכוכית והאור שהיא מחזירה.

ערכת ההדפסה שהרכיבו החוקרים מורכבת משני חלקים עיקריים: החלק הראשון משמש ככלי קיבול לזכוכית המותכת בטמפרטורה חמימה של 1,000 מעלות צלזיוס, והחלק השני משולב מתחת לראשון והוא מעין תבליט שיוצקת צורה מהזכוכית המותכת.

בשלב זה הזכוכית מצטננת מספיק כדי לשמור על הצורה החדשה שלה ללא תמיכה.

 2. מדפסת ירוקה שמדפיסה דשא

פרויקט PrintGREEN הופך מדפסות תלת מימדיות לגננות באמצעות מדפסת ירוקה שמדפיסה דשא.

הפרויקט פותח באוניברסיטת מריבור בסלובניה, ביוזמת כמה סטודנטים, והוא משלב בין טכנולוגיה וטבע, כאשר התוצאה היא עיצובים חיים שעושים נעים בעיניים. 

ה”דיו” במדפסת הוא שילוב בין דשן, זרעים ומים שניתנים לתכנות כדי להדפיס דשא בכל צורה או אות. לאחר שהשילוב הרטוב הזה מתייבש הוא מצמיח דשא מהחומר האורגני. 

3. חוקר הפך זיהום אוויר לדיו למדפסת

חלקיקים מזוהמים שמרחפים באוויר אחראים למיליוני מקרי מוות מדי שנה. מה אם נמצא דרך ללכוד את החלקיקים המזהמים האלה ולעשות בהם שימוש חוזר למשהו יעיל?

זה בדיוק מה שעשה אנירודה שארמה. החוקר בוגר MIT פיתח מדפסת שיכולה להפוך חלקיקי פחמן עשיר פיח לדיו שחור למדפסת עם שתי תוספות זולות: אלכוהול לחיטוי ושמן. 

המדפסת מחוברת למחסנית דיו מסחרית שניתנת למילוי לצורך הדפסה ברזולוציה של 96dpi. 

4. מדפסת תדפיס גשר מעל מים 

ה-MX3D-Metal היא מדפסת רובוטית תלת מימדית אשר, על פי התכנון, תדפיס גשם מעל מים באמסטרדם יחד עם טכנולוגיה נוספת בשם MX3D-Resin.

הטכנולוגיות האלה אמורות “לצייר” מבני מתכת במהירות וליצור גשר שלם. 

כך זה יעבוד:

5. מדפסת ברייל 

שובאם בנג’רי, נער בן 13, פיתח מדפסת ברייל מקוביות לגו לצורך פרויקט מדעים בבית הספר שלו. בעזרת משפחתו הוא הפך את הקונספט שלו לחברת סטארט אפ שזכתה למימון של אינטל. 

הנער חשב על הרעיון לאחר שערך תחקיר וגילה כי מדפסות לעיוורים עולות 2,000 דולרים ויותר. 

הוא רצה לעזור לעיוורים באמצעות פתרון הדפסה שיכול להיות שווה לכל כיס. הוא ביקש מאביו לקנות לו ערכת רובוטיקה של לגו בעלות של כ-350 דולר ובנה אב טיפוס של המדפסת תוך חודש, אותו הציג בתערוכה מדעית בתחילת 2014.

אביו של הנער, ניל בנג’רי, סיפר ל-USA Today כי הבן שיתף את ההמצאה שלו בפורמט קוד פתוח ברשת כך שכל אחד יוכל לפתח מדפסת כזו בעצמו.

הוא ביקש להפוך את ההמצאה לפתרון זול בנוסח עשה זאת בעצמך”, אמר האב, “מפה לשם עיתונים החלו לדווח על הפרויקט והוא זכה בפרס בתערוכה”.   

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן