מחקרים מגלים כי שינה עם שמיכות כבדות יעילה נגד נדודי שינה, חרדה ועוד

מי היה מאמין שפתרון כל כך פשוט כמו שמיכות כבדות יכול להיות פתרון למתחים, חרדות, נדודי שינה והפרעות נוספות? שינה לא סדירה היא צרה צרורה שגוררת עמה רשימה ארוכה של הפרעות משניות שעלולות מהר מאוד להפוך לעיקריות אם לא מטפלים בה. 

בין אם מקור הבעיה הוא פיזי או נפשי, הפרעות שינה עלולות לפגוע משמעותית בתפקוד שלכם במהלך היום. קשה להתרכז והתפוקה בעבודה או בבית הספר נפגמת. אנשים במצב כאלה נוטים להתפרצויות והם חשופים לבעיות בריאות כמו התקפי לב.

המרצה בלחץ מגע עמוק (DPTS) נשמעת מלחיצה, אך זו תרפיה שיכולה לעשות רק טוב. האפקט שלה דומה לעיסוי. ללחץ שמופעל נגד הגוף במידה שווה יש יתרונות פסיכולוגים ונפשיים, על פי ד”ר טמפל גרנדין: “לחץ מגע עמוק הוא זה שמופעל באמצעות לחיצה, נגיעה, ליטוף בעלי חיים או עיסוי. מטפלים מזמן הבחינו כי לחץ קל גורם להפעלה של מערכת העצבים, אך לחץ עמוק מרגיע ונוסך שלווה”.

באופן טיפוסי, שמיכות כבדות משמשות לצורך טיפול בילדים שחווים הפרעות חושיות, חרדות, מתחים או עניינים שקשורים באוטיזם. בפסיכיאטריה זה אחד הכלים העוצמתיים המשמשים לטיפול באנשים שסובלים מפוסט טראומה, חרדים, עצבניים או על סף איבוד שליטה. שמיכה כבדה פועלת על הגוף כמו חיבוק חםק, אחיזה פיזית, או התכרבלות.

הלחץ עוזר להרגיע את מערכת העצבים. השיטה הזו בטוחה לחלוטין והשילוב בין המשקל ללחץ של השמיכה הוא אמצעי טיפול טבעי שיכול לעזור למטופל לשקוע בשינה עמוקה, באופן דומה שנדנוד עריסה מרגיע פעוט. רופאים מסבירים כי כאשר הלחץ מופעל במידה שווה כנגד הגוף, הוא מעודד ייצור סרטונין, משמפר את מצב הרוח. עם רדת החשיכה, הופכת בלוטת האצטרובל את הסרוטונין למלטונין ומכין את הגוף שלכם לשינה.

השמיכות מקבלות את משקלן באמצעות טבליות פלסטיות שנארגות בתוך השמיכה כדי להבטיח פרישה שווה של המשקל. המשקל של השמיכות פועל כתרפיית מגע עמוק על קולטני המגע הממוקמים לכל אורך הגוף שלנו. כאשר הקולטנים האלה מתומרצים, הגוף מרגיש נינוח ורגוע, וגם בטוח. מחקרים רפואיים קבעו כי לחץ בנקודות מגע גורם למוח להגביר את ייצור הסרטונין.  

בשנת 2008 פורסם מחקר בכתב העת Occupational Therapy in Mental Health ובו נקבע כי שמיכות כבדות הן שיטת טיפול אפקטיבי נגד חרדה בקרב מטופלים. ממצאים אלה אושרו במחקר מ-2012 שפורסם בכתב העת Australasian Psychiatry בו נקבע כי טיפול באמצעות שמיכות כבדות סייע בהצלחה להפחתה של רמות לחץ ומצוקה אצל מטופלים. 

שמיכות כבדות יעילות נגד הפרעות נוספות בהן דכאון, אגרסיביות, OCD, PTSD, הפרעה דו קוטבית, פרנויה, פוסט טראומה, אוטיזם, טורט, אלצהיימר, תסמונת הרגל חסרת המנוחה, שיתוק מוחי והפרעות נוספות שנקשרות לרמות נמוכות של סרטונין במוח.  

משקל השמיכה תלוי בגודל הפיזי ובהעדפה האישית שלכם, אך בקרב מבוגרים מדובר לרוב בשבעה עד 14 ק”ג לשמיכה. מומחים ממליצים להתייעץ עם רופא או מטפל אם יש לכם בעיה רפואית בטרם רכישה. אל תשתמשו בשמיכות כבדות אם יש לכם מצוקת נשימה, בעיות במחזור הדם או הפרעות לוויסות טמפרטורה בגוף או אם אתם מתאוששים מניתוח.

איפה קונים?

יש הרבה אתרים בהם אפשר לרכוש שמיכות כבדות על פי משקל, צבעים ועיצוב לבחירתכם. מוזמנים לנסות ולשתף אותנו אם השמיכה שיפרה את איכות החיים שלכם.  

shutterstock.com

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן