5 דברים מבאסים שמעסיקים חייבים להפסיק לומר בראיונות עבודה

מאת: נטלי ריער, מנהלת תוכן בנושא עבודה וקריירה ב-AllJobs

חיפוש עבודה אינו תהליך פשוט. עוברים בדרך הרבה חוויות מתישות – ממעסיקים שלא חוזרים למרות ששלחתם אינספור קורות חיים, ואז הטלפון מצלצל בדיוק ברגע הכי לא נוח, וראיונות. המון ראיונות. כמרואיינים, יש שאלות שחוזרות על עצמן ודברים שנאמרים שפשוט נמאס כבר לשמוע. אבל מה לא עושים בשביל עבודה חדשה?

רעות, עובדת סוציאלית בת 35, הרגישה שבמהלך החיפושים האחרונים שלה היא צברה כמה סוגי ראיונות שדי הוציאו לה את האוויר מהגלגלים – והיי, היא עובדת סוציאלית. בסופו של דבר היא גם מצאה עבודה, אבל הנה 5 דברים שהתעייפה מלשמוע במהלך הדרך:

“היי,

שמי רעות ואני עובדת סוציאלית צעירה יחסית. אפשר לומר ששרדתי 9 שנים בשטח, ועדיין רוצה לעסוק בתחום. עד לא מזמן עבדתי בפנימיות לילדים בסיכון, שמן הסתם, פועלות במתכונת של 24/7. בהתאם, גם אני הוזעקתי בשעות לא שעות, כשלטלפונים הדחופים היתה נטייה להגיע בדיוק בתחילת אימון, או כשאני יושבת עם חברים. אהבתי את העבודה, אך יחד עם זאת, החלטתי שאני רוצה לעסוק במה שאני אוהבת אבל גם שיהיה לי פנאי לעצמי. חשבתי שעם הניסיון שצברתי, התואר השני ולימודים נוספים, זאת לא תהיה בעיה – מסתבר שטעיתי. במהלך החודשים האחרונים עברתי אינספור ראיונות מתסכלים, שחמישה מהם החלטתי להעלות על הכתב”

1. “אנחנו מחפשים מישהי כמוך, אבל לפני כמה שנים”

תמונה: Tumblr

לא מעט מהטלפונים התחילו ב: “התרשמנו ממך מאוד אבל לא ברור לנו למה את רוצה את התפקיד”. בדרך כלל זה גם נגמר שם, כהיא מבינה ששוב מדובר בעבודה בה מסיימים כל יום ב-8 בערב.  אך פה לא היתה בעיה עם השעות – הפרויקט נשמע מדהים והתאים לה מאוד. “הם חיפשו מישהי טיפולית עם הניסיון שלי” מספרת רעות, אבל עם בעיה אחת:

“במשך 4 שעות ביום תצטרכי להיות מדריכת ילדים בצהרון” ובמילים אחרות: “אנחנו מחפשים מישהי כמוך, לפני כמה שנים”

ובעברית: מחפשים מישהי צעירה יותר שתסכים להיות מדריכת ילדים למרות שהיא עובדת סוציאלית.

 

2. “מה עוד את מספרת על עצמך?”

תמונה: gamefaqs

רעות מספרת שהיא יכולה להתמודד עם הרבה שאלות והתקלות כמו “איך את בעבודת צוות? אהה, אבל רוב העבודה כאן היא עצמאית” או התאומה המרשעת שלה “איך את בלעבוד לבד? אהממ… העבודה פה היא בצוות ובשיתוף פעולה מלא”

השאלה שרעות מרגישה שבה נעלמות לה המילים מגיעה אחרי שהיא מסיימת לסקור את כל ניסיון העבודה והלימודים שלה ומתבקשת שוב “ספרי לנו עוד על עצמך”…

באחד הראיונות, המראיינת השנייה, שקלטה את העיניים התוהות שלה, באה לעזרתה ופירטה למה היתה הכוונה – “מה התחביבים שלך?”

“זה מרגיש כמו בדייט” תחושתה היתה שלעשות את שני הדברים נעשה מבלבל מעט עבורה. ואכן, בדרך כלל, כשהשאלה “ספר לי על עצמך” עולה בראיון. הכוונה היא באמת לרקע מקצועי. 

עם זאת, יש מראיינים שישמחו לדעת מי הבן אדם שעומד מאחורי התפקיד. כשמדובר בעובד סוציאלי שבא במגע עם נושאים רגישים, הגיוני שירצו לוודא שלא מדובר בפסיכופת.

 

3. “הזמינות פה היא 24 שעות ביממה, אבל את יודעת שהמשכורת נמוכה”

תמונה: Marie Claire

רעות מספרת כי היא ניגשה למכרז בפעם הראשונה “7 אנשים וסגנית ראש עיר כלשהי ששלטה ביד רמה בעשר דקות שהוקצבו לראיון, ניצבו מולי. הדבר הראשון שנאמר שם היה “אנחנו מצפים לזמינות כל היום בטלפון ובמידת הצורך גם להגיע.”

רעות ניסתה לצאת מזה בטוב בלי לשקר “אפילו הגדלתי ראש ואמרתי שבלימודים (יום בשבוע) אני עונה בהפסקות. אחרי עוד 2 שאלות בערך, שלשם שינוי היו קשורות לעבודה עצמה, ההיא ממשאבי אנוש ווידאה שאני יודעת שהמשכורת לא גבוהה (לצערי כן) ואז שאלה על העלאה אפשרית באחוזי משרה. אמרתי שרציתי לפנות אחר צהריים אחד לעבודה פרטית, מה שהוביל את סגנית ראש העיר להתלונן “איך תוכלי להיות זמינה כל הזמן אם ערב אחד תעבדי וערב אחד תלמדי?

במילים אחרות: “תמכרי את נשמתך עבור נזיד עדשים (אם המשכורת תספיק לנזיד כזה)”

בשורה התחתונה: “לא עברתי את המכרז”

4. “שניה, יש לי פה שיחה בנושא המרואיינת הקודמת”

תמונה: Imgur

כשרעות התמודדה על תפקיד שהיא ממש ממש רצתה, חיכה לה ראיון הזוי במיוחד “כשסיימתי לספר על עצמי ועל הניסיון התעסוקתי שלי, המראיינת ענתה לטלפון. לא סתם ענתה לטלפון – זו היתה שיחה בנושא המרואיינת הקודמת והיא שוחחה על כך (מולי, כן?) שהיא החליטה לקבל אותה לעבודה (לתפקיד אחר). אין ספק שמדובר בשילוב מקסים בין דיסקרטיות וטקט.”

“הראיון נמשך, והמראיינת הסבירה לי את התפקיד, ועל הדרך ענתה לעוד שני טלפונים כשהיא קוטעת אותי שוב ושוב. במהלך הטלפון השני המראיינת מלמלה שהיא תהיה איתי בקשר ובזה נגמר הראיון.”

בשורה התחתונה: “אולי כבר עדיף שישאלו אותי מה התחביבים שלי, רק שיתנו לי לדבר….”

 

5. “התרשמנו ממך מאוד, אבל…”

תמונה: Giphy

“זאת לא אשמה של אף אחד, אבל שתי עבודות ברצף נפלו מסיבות טכניות ולמרות שזה כיף לשמוע “התרשמנו ממך”, ה-“אבל” הפך לתסכול גדול.” מספרת רעות. איך נראה כישלון טכני? ככה:

“באחד המקרים היה מדובר בעבודה פרטית במשכורת מעולה, עם אנשי צוות מנוסים מאוד. ואני, מטפלת מתחילה, ניסיתי בכל צורה אפשרית להציג את עצמי בצורה טובה, אבל בלי לשקר לגבי הניסיון שיש ושאין לי. זאת, אל מול מראיין עם פרצוף שלא הצלחתי לקרוא. מיד אחרי שהוא גילה מה גובה השכר, הסתבר שישיבות הצוות נופלות בדיוק על הלימודים שלי. בכדי לזרות מלח על הפצעים (שלא בכוונה) המראיין הוסיף – ‘חבל, דווקא מאוד התרשמתי ממך’….”

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:

3 שאלות שמוציאות את החשק לחפש עבודה

להשיב נכון: “ספר לי על עצמך”

 

 

 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן