אלה שלושה לקחי החיים הכי חשובים בעיני מנכ”ל מיליונר אשר היה פעם הומלס

כשדייב סנדובל היה בן 17 הוא החליט לעזוב את הבית. “לא יכולתי יותר להיות בבית שלא היה בו אוכל”, סיפר ל”ביזנס אינסיידר”, “הפכתי הומלס ואלה היו חיים טובים יותר ממה שהיו לי”. היום, סנדובל, זוכר את הימים ההם בחיוב דווקא. הם חישלו אותו. כן, לישון על החוף ולתפוס את הגל הראשון בזריחה, לשחק אותה שיכור במסיבות כדי שהמארחים יציעו לו לישון על הכורסאות ללילה, אלה היו חייו. להיות הומלס עזר לו להוכיח לעולם שאינו זקוק לבית ושהוא יוכל להסתדר בכוחות עצמו.

האיש הזה העביר 35 שנה בתנועה מתמדת, החלפת עבודות, התנסויות לרוב ואי התמדה בדבר אחד. הוא עבד בבאולינג, מכר מערכות סטריאו, תיקן עגלות גולף, שטף מכוניות, עבד במפעל שמן, עסק בנדל”ן, מה לא. אבל הוא פוטר מכל מקום. “לא כי איחרתי מקומות האלה אלא כי אמרתי להם איך ניתן לעשות את העבודה שלהם טוב יותר או זול יותר”. בשנות התשעים, לאחר שדודתו מתה ממחלה הקשורה בתזונה, הוא עבד בחברת תרופות יפנית שקידמה מזון בריא. אבל שם גילה שהם לא בדיוק מוכרים את אשר מבטיחים. “למה כל דבר חייב להיות מנוע על ידי אינטרס אישי?”, תהה האיש ועזב.

זה דחף אותו להקים עסק משלו לייצור מוצרי מזון 100 אחוז טבעי מביתו. השנה הייתה 1994. כעת יש בבעלותו 100 בתי מרקחת, 30 אלף אנשי מכירות שעובדים בחברה שלו, “Purium Health Products”, והוא סגר רווח של 47 מיליון דולר שנה שעברה כאשר השנה ייגלגל 75 מיליון דולר רווח. צמיחה של 267 אחוז בשלוש שנים. מבחינתו, ישנן שלושה לקחי חיים שלמד וחשוב מבחינתו להעביר הלאה:

1. לא להאשים אחרים

הוא למד לא להאשים את הוריו במצבו בגיל 17 כשעזב את הבית. הוא כעס עליהם לזמן מה כי לא עשו למענו מה שהורים אחרים עשו לילדיהם וזו טעות בעיניו. הם צריכים לתת לך הזדמנות והשאר תלוי בך. גם אם נולדת לתוך מצב פחות מאידיאלי זה לא אמור לעצור אותך. אתה חייב להמשיך משם לפעול. עליך לקבל החלטות לפי מה תעשה היום ולא להישען על העבר. להאשים אחרים לא יקדם אותך לשום מקום. הנגטיביות והמרירות בלהצביע על מי אשם ימנע ממך להתקדם. “אתה צריך לקחת אחריות על ההחלטות ומעשים שלך. תשייך אותם אליך. זה ישתלם”.

 2. להיות מוכן לעבוד קשה

כשהאיש היה תלמיד צעיר בבית הספר אביו עבד כנהג משאית של שוקולד “הרשיז”. הוא הניח שצנצנת אחת או שתיים שיעלמו מדי שבוע לא יורגשו. הוא התחיל להכין מזה חטיפי שוקולד מאולתרים ומכר בבית הספר בחצי דולר לחטיף. בסך הכל הילד עשה קופה של 80 דולר בשבוע, שזה יותר ממה שאביו הרוויח בכל העבודות המזדמנות שלו במקביל. “חשבתי לעצמי שזה קול. לכל יזם יש סיפור כזה”. 

3.  עליך להיות אמין כדי להצליח

הלקח הכי חשוב בעיני סנדובל הגיע מאיש מכירות בזמן בו מכר מערכות סטריאו. הוא טוען שהיה איש המכירות הכי טוב בכל מקום עד שפגש במייק. מדובר בבחור שמכר הכי הרבה – גם כאשר היה בחופשה – כי הוא עורר אמון בקרב לקוחות.

בעוד סנדובל ניסה להסביר על כל הפיצ’רים החדשים לאנשים מייק פשוט היה זורק “אוו, אתה תאהב את זה, זה יתאים לכל שאר הדברים שמכרתי לך!” והם היו עונים “אוקי מייק” כי הם סמכו עליו. זה הלקח הכי חשוב שלקח איתו לעסקים כאשר פתח את עסקי המזון הבריאותי שלו. הדבר שהוא מוכר הוא אמון, לא מוצר. אנשים האמינו לו כאשר אמר שזה 100 אחוז טהור. 

אז זהו, אל תאשימו, תעבדו קשה ותעוררו אמון ואולי תהפכו למיליונרים, מי יודע. 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן