נאסא מציעה לכל אחד להפוך לאסטרונאוט: בדקו כאן אם זה מתאים לכם

מאת: נטלי ריער, מנהלת תוכן בנושא עבודה וקריירה ב-AllJobs

החל מה- 14 בדצמבר, סוכנות החלל האמריקנית נאסא תפתח אפשרות להתקבל לתפקיד שכל ילד וילדה חולמים עליו – אסטרונאוט!

האנשים שיתקבלו לתפקיד יוכלו לצאת יום אחד למשימות חלל אשר כלולות בתוכניות נאס”א, ומי יודע, אולי אפילו להיות אחד או אחת מברי המזל שידרכו על אדמת מאדים במשימה שמתוכננת לשנת 2030. דרישות התפקיד כוללות בין היתר, תואר ראשון מתחום המדעים והטכנולוגיה (STEM). כמו כן, נדרשות שלוש שנות ניסיון או 1,000 שעות של הטסת מטוס.

קראו עוד: האם “חייבים” תואר כדי למצוא עבודה?

אבל רגע לפני שליחת קורות החיים (אם אתם אזרחי ארה”ב), האם באמת מתחשק לכם להיות אסטרונאוטים? המגזין The Daily Dot, פירט לאחרונה 7 דברים שכדאי לשקול לפני שמסתנוורים מהטייטל:

1. השרירים שלכם יתרככו לגמרי

אם חשוב לכם לשמור על גוף חטוב, אולי כדאי שתיקחו בחשבון שבהיעדר כוח משיכה, השרירים בגוף שלכם לא צריכים להתאמץ כלל. זה אולי מגניב ברמה היומיומית, אבל בסופו של דבר, הכיף הזה עשוי להפוך אתכם לרכיכות של ממש. עד לרמה שכשתדרכו שוב על אדמת כדור הארץ, לא תצליחו ללכת. מסיבה זו, אסטרונאוטים חייבים להתעמל באדיקות, כדי להימנע מאובדן מסת שריר.

האסטרונאוט הקנדי, כריס הדפילד, מדגים איך אסטרונאוטים מתאמנים:

 

2. גם הפרצוף, והעצמות שלכם יפגעו

שרירי הגפיים אינם היחידים שסובלים מתופעות של היעדר כוח הכבידה. ללא לחצים ממנו, גם העצמות עשויות להיפגע ולאבד מסה של כאחוז אחד מדי חודש. דבר מטריד נוסף שמתרחש תחת התנאים הללו, הוא התנפחות של הפרצוף. זה קורה בגלל שהוורידים ברגליים ממשיכים להפעיל לחץ ומאמצים כדי להזרים דם למעלה, אל הלב, בתנאים של כוח משיכה. בהיעדרם, לא קיים לחץ שיחזיר את הדם בחזרה לרגליים – מה שגורם להתנפחות.   

3. כמעט בטוח שתהיו ממש חולים

עוד דבר שנובע מהיעדר כוח הכבידה, הוא פגיעה בתפקוד האוזן הפנימית, מה שעלול להוציא אתכם לגמרי מאיזון ושיווי משקל, וגם לגרום לבחילות איומות. למעשה, עד 80% מהאסטרונאוטים חוו את “מחלת החלל” הזו, שבדרך כלל חולפת לאחר מספר ימים, כשהמוח מצליח להבין את האותות השגויים שהוא מקבל.

איך מקיאים בחלל בצורה הנכונה? הדפילד, מדגים שוב:

4. לא מתקלחים, נקודה

ראיתם פעם אסטרונאוטים משחקים עם בועות מים שמרחפות ללא כוח הכבידה? עכשיו, כשהתמונה הזו בראש שלכם – תארו לעצמכם מקלחת בחלל. בדיוק, אין דבר כזה. אז מה במקום? מקלחת באמצעות סמרטוט ומי סבון. זו בעצם, סוג של מקלחת במגבונים לחים. למרבה המזל, לדברי האסטרונאוט מייק פוסום, לא מסריחים בחלל בקלות, הודות לבקרת הטמפרטורה וחוסר המאמץ שעליו כבר דיברנו בסעיף הראשון.

הגיינה בחלל – ככה זה נראה:

 5. ללכת לשירותים? מסורבל ומסריח

ולנושא פחות נעים – מה שיורד לכיוון האסלה. אם כוח הכבידה מונע מקלחת, חשבתם מה קורה למספר אחת ושתיים? אז ככה – למספר שתיים, האסטרונאוט צריך לקלוע ממש בזהירות לתוך חור קטן. עבור פיפי, לתוך צינורית. לכל אחד מהפתרונות הללו יש יכולת שאיבה קלה כדי לעזור לדברים להגיע לאן שהם אמורים להגיע.

עם זאת, האסטרונאוטית סוני וויליאמס מסבירה בסרטון הבא, לגבי כמה בעיות אופייניות (ביניהן, הסרחון):

6. הראיה שלכם תתדרדר, אבל תצטרכו להמשיך לאמץ את העיניים

יש אנשים ששהייה בחלל מסבה נזק לראייה שלהם. לא ברור מה הסיבה המדעית לכך, כך שלמעשה, האסטרונאוטים משמשים כשפני ניסיונות לבחינת אותה הבעיה. על פי האסטרונאוט הדפילד, עליהם לבצע כל מיני ניסויים על העיניים שלהם, באמצעות מכשירי בדיקה. הכל, לשם המדע. 

 

7. דרוש אופי של זאב בודד יחד עם יכולת לעבוד בצוות

בעוד שתחנת החלל הבינלאומית (ISS), נחשבת למקום מרווח באופן יחסי, השהייה בה תובעת יכולות פסיכולוגיות לא פשוטות. כמו כן, נסיעות ארוכות יותר יוצאות עם צוות קטן יותר ובכלי פחות מרווח. דמיינו לעצמכם איך תסתדרו עם עוד שלושה אנשי צוות בתא צפוף, ללא קשר עם העולם החיצון או עם אנשים שקרובים אליכם. “אנשים לא יכולים לשער עד כמה יחסר להם הטבע של כדור הארץ, עד שהוא נמנע מהם לחלוטין,” מארי רוץ’ כותבת בספרה “Packing for Mars” למעשה, היא מסבירה. אפילו צוללנים שיושבים בתוך צוללת, לפחות יכולים לראות טבע סביבם, ולזכור שהוא קיים – מים, דגים. לאסטרונאוטים אין אפילו את זה ועליהם להתמודד עם הבדידות מבלי להוציא את התסכול שלהם על יתר חברי הצוות.

אז עדיין מחשק לכם להגשים את החלום ולטוס לחלל? צפו בביצוע המרגש של קולונל כריס הדפילד, ל-Space Odditiy של David Bowie.

 

דרך: The Daily Dot

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:

10 הכישורים שמעסיקים רוצים שיהיו לך

5 טיפים שיעזרו לכם להתחיל את הקריירה בתקופת הלימודים

 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן