קורבן אלימות מצאה דרך מבריקה לא לשתוק לבן הזוג האלים שלה

קורבנות אלימות מרגישים לא פעם שהם עלולים רק להפסיד. זה ברור שהצד הפגוע לא יכול לנצח באותו רגע. הוא נקלע למעגל אימה והוא מתקשה להתגבר על מצבו העגום. הוא חלש, מפוחד וחסר אונים במקרים רבים אבל בחורה אחת הצליחה להפוך את היוצרות באופן מבריק ומעורר השראה.

הכירו את ברוק ביטון, אם לשניים, שסירבה לתת למתעלל שלה לנצח. היא הצליחה לקום מהקרשים ולפעול באופן אקטיבי לשינוי מצבה.

האשה האמיצה, 27, מדרום דאקוטה השתמשה בתמונות הנוראיות, בהן רואים את המכות ושטפי הדם שספגה מבן הזוג המכה, עבור קמפיין שמעלה מודעות נגד אלימות. היא חטפה את המכות תוך כדי נסיעה בה בן הזוג לשעבר גם ניסה לחנות אותה. היא נמלטה ממנו כשעצרו בתחנת דלק. הוא נעצר אחר כך והואשם באלימות. קשה להביט לתוך עיני הדביבון שלה, שני עיגולים שחורים שנוצרו על ידי אדם שהיה אמור להיות אוהב.

חברתה, טיפני טולקה, העלתה את התמונות לפייסבוק שלה עם התיוג ‪#‎silencehidesviolence‬ והתגובה הייתה חיובית ותומכת. אנשים רבים הריעו לבחורה המדהימה הזו, שהסכימה להיחשף כדי שאנשים יבינו מה קורה בין ארבעה קירות. אלה תמונות שונות ממה שאוהבים לשתף בפייסבוק. כאן האמת מביטה אליך לפנים. בלי מניפולציות ובלי בולשיט בנוסח “החיים שלי יפים”. 

“התמונות עוררו דיון שיכול היה להימשך לנצח”, סיפרה החברה המצלמת, “לאן זה יילך מפה איני בטוחה אבל זה נגע לאנשים מאוד משפיעים ואני מקווה שהם ישתמשו בזה בפלטפורמות שלהם”. מעבר לעיניים השחורות, ניתן לקלוט שטף דם בכתף ודמעות שזולגות מהעיניים. התמונות בהחלט קשות אבל אסתטיות בתוך הכאב הבלתי פוסק. מדובר למעשה באמנות בועטת ומזעזעת ולכן האפקט כה עצום. העובדה שהיא מאופרת ומביטה למצלמה משווה לקמפיין רובד של מודעות עצמית וכוח רב. היא בעצם הופכת את עצמה לכלי נשק אפקטיבי נגד מתעללים למיניהם. מקורבן היא הפכה לגיבורה ומצאה דרך לשנות את מאזן האימה בזכות טשטוש מגבלת הכח בזירה הווירטואליות. 

באופן טבעי, היא קיבלה תגובות רבות גם מקורבנות של התעללות. “נשים בכל הגילאים שלחו לי הודעות והקלטות שלהן”, סיפרה הצלמת שעוזרת לחברתה ומתמודדת עם כל הפניות, “אני אמנית. לא יועצת אבל כמנטורית לילדות בתיכון אני חשה חובה לעשות משהו עבור נשים אלה”.

דרך argusleader.com

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן