מה קורה לילדים כאשר מפסיקים להכריח אותם לבחור “ורוד או כחול”

אתם מכירים את העולם הדיכוטומי של כחול מול ורוד, ילד לעומת ילדה, חיילים מול בובות. מהרגע שתינוק נולד הוא מסומן לעולם חד מימדי על פי המין שלו. ב”ניו יורק מגזין” התפרסמה כתבה מעניינת אודות המשמעות של צעצועים לפי מגדר בעקבות ההחלטה של “טארגט”, שהחליטה לטשטש את הבדלי המגדר במחלקות מסוימות בתוך הסניפים, עם דגש על הצעצועים.

“אנחנו יודעים שהרגלי קניות ושימוש משתנים”, ציינו באתר החברה, “ובמחלקות מסוימות, כמו בית, בידור וצעצועים, חלוקה לפי מגדר אינה הכרחית”.

How would you feel if your son chose this??Jukin Media Verified (Original)* For licensing / permission to use: Contact – licensing(at)jukinmediadotcom

Posted by Mikki Willis on Friday, August 21, 2015

המהלך הזה נולד ככל הנראה בעקבות הציוץ מחודש יוני של אבי בכטל בו רואים בתצלום חצים שמפנים ל”ערכות הרכבה” בנפרד מ”ערכות הרכבה בנות” באחת מחנויות הרשת.

המהלך התקבל בתשואות של הורים רבים שבירכו על ההחלטה של “טארגט”, אך לא כולם בעדה. אדם בשם פרנקלין גראהם, הבן של האוונגליסט בילי גראהם, העלה פוסט בפייסבוק ששותף יותר מ-50 אלף פעמים וקיבל יותר ממאה אלף לייקים.

“אני חושב ש’טארגט’ שוכח מי הפך את החנויות שלהם לחזקות”, ציין, “הם לא אנשים עם מגדר נייטרלי אלא משפחות אמריקניות עובדות, אבות ואימהות עם בנות ובנים שהם אוהבים”. אחרים טענו שהיעדר חלוקה מגדרית תגרום לילדים “לתהות מה הזהות שלהם”. 

אך קריסטיה בראון, פסיכולוגית התפתחותית, חושבת שאין שום סיבה לדאגה בעניין “בלבול מיגדרי” בעקבות מחקרים שנערכו ב-30 השנים האחרונות בנושא ילדים, צעצועים ומגדר. בראון, מרצה באוניברסיטה וסופרת בנושא, ציינה: “ילדים קולטים את הזהות המגדרית שלהם בגיל צעיר מאוד. כבר מגיל שנתיים הם יודעים”. מבחינתה, הרעיון לבטל את המדבקות והחלוקות המובחנות של צעצועים לפי מגדר וצבע הוא רעיון מצוין שתואם את הממצאים. “מה ש’טארגט’ עשו לא אמור להיות שנוי במחלוקת'”, הסבירה. היא לא מבינה על מה כל המהומה ומבחינתה ב”טארגט” פועלים בהחלט נכון.

במילים אחרות, העובדה שבנים עשויים לבחור בבובות, בחולצה בצבע ורוד או אפילו בשמלה בגילם לא צפויה כלל לשבש את הנטייה המינית שלהם למי שחרד מכך.

לעומת זאת, לחלוקה המגדרית הזו יש בהחלט השלכה שלילית על ההבניה החברתית של בנות שתורמת להנצחת האפליה בין המינים גם בבגרות. ילדות לא ירצו לגעת בצעצוע שכתוב עליו “לבנים”. כאשר מצוין עליהם “לבנות” הן כן יביעו בהם עניין. תהליך דומה הובחן לגבי בנים.

לטעמי, חובה לבטל צעצועים לפי מגדר. זו בדיוק הסיבה שבנות מתעסקות עם בובות ובנים עם חיילים. כי כבר מגיל קטן כיוונו את העניין לכך. בנות נרתעות ממשחקים מכניים והנדסיים כי אומרים להן “זה לא לבנות”. אין סיבה לא לתת לילדים למצוא את עצמם. הבעיה מתחילה ממערך הציפיות והפאניקה של הורה אם הילד פועל אחרת מהנורמה. במחקר אחד אם צבעו משאית בורוד הבנים רצו אותו כל עוד היה כתוב “לבנים”. ועדיין, בנות נמשכות למשחקים מסוימים בעוד בנים השתוקקו למשחקים אחרים. אם ממילא הם יבחרו מה שרוצים אין חשש ש”יתבלבלו”. 

טוב, בינתיים אלך לחבק את בובת הפאג הפרוותית שלי. מתאימה לבנים ולבנות, אגב. 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן