איזו מודעה מבין שתי אלה נפסלה לפרסום בגלל פגיעה ברגשות הציבור?

ה-“Advertising Standards Agency” קבעה שהמודעה של “מיו מיו” אשר צילם סטיבן מייזל בכיכובה של מיה גות’ הייתה “חסרת אחריות ויכולה ליצור נזק רציני”. על פניו, מה כבר יכול להיות הנזק בבחורה בת ה-22 אשר אינה ילדה, שוכבת על מיטה כשהיא לבושה? הרבה יותר פרובוקטיבי היה להראות את פניה של שחקנית באורגזמה בסרט “נימפומנית” של לארס פון טרייר תלוי על איזה פוסטר. אבל קוראת “ווג התלוננה שהיא נראית כמו ילדה בפוזה מינית בבגדי אשה מבוגרת בחדר קטן כאשר תיכף התמימות שלה תתנפץ אם גבר ייכנס לחדר ויראה אותה שרועה על סדין לבן. למישהי יש דימיון עשיר מאוד.

ה-ADA הסכים שכל הבימוי שלה מעורר תחושות של ניצול והתעלם מתצלומים הרבה יותר נועזים שפורסמו במסגרת קמפיינים שונים, כגון אלה שמתעד סטיבן קליין בכלל אבל נראה שאנחנו צועדים לעולם יותר ויותר שמרני ונתון לפרשנות מוסרנית. הדו פרצופיות של החברה קורצת מצד אחד ללוליטות שמתהלכות על המסלול ורוצה עוד מהן ומנגד מזדעזעת מקיומן, עם רוח גבית של רשתות חברתיות. “אין שום דבר רע בלבוש שלה”, ציין גולש אחר על המודעה של מיה, “הסוכנות סתם מעוררת מהומה”.

אין זו המודעה הראשונה שחוטפת ביקורת. המודעה של טום פורד מ-2007 עוררה הדים וטענות מגוונות על שימוש גוף האשה כאובייקט מיני. התמונה שתיעד הצלם טרי ריצ’רדסון חושפת את גוף האשה במערומיה עם בושם שמונח לפני הוואגינה שלה. אין יותר בוטה וישיר מזה אבל האם זה בהכרח רע? זה טיזינג, זה פרובוקטיבי אבל האם עירום, חשקים, גוף ומיניות הם מושגים שתמיד חובה לפחד ולהישמר מהם? כל עוד התצלום נעשה ברצון, היכן בדיוק האימה והזעזוע? זה לא שאנשים לא ערומים בעולם הזה וזה לא שאינם מקיימים יחסים.

במקרה הזה, אולי עדיף הבושם של טום פורד שלא יתנדף מהר יותר מגבר למחרת. ברור שמאחר והמודעה כל כך בוטה, מדובר במודעות עצמית מופגנת. המתקפה נגדה הייתה עניין של זמן אבל לא כך קרה. היא לא נמצאה “פוגענית”. ההפך, היא זכתה לשבחים על האמנותיות שבה, על הסטיילנג והקומפוזיציה. העובדה שאין פנים רק ניתקה את הגוף מזהות וניתן היה להעריך את האלמנט היצירתי.

אלו רק דוגמאות לבלבול ואולי לצביעות בעולם האופנה. בעוד הכוכבת ב”מיו מיו” מציגה ניצול תמימות וסקסיזם בעיני כמה התצלום הבוטה והמיני לפנים של טום פורד זה “אמנות”. נראה כי אנשים מתעסקים יותר מדי בפרשנויות ופחות במה שעומד מולם. שתי המודעות הללו אמנותיות. אין דבר פוגעני בצילום או אמנות. אין טעם לחפש פגיעה היכן שאיננה בשני המקרים. אני רואה בחורה צעירה מצד ימין שוכבת על מיטה לבושה יפה. וזה כל מה שאני רואה וכל מה שאני בוחרת לראות.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן