10 אנשים מצליחים ששיקרו בקורות החיים שלהם והגיעו רחוק

מאת: נטלי ריער, מנהלת תוכן בנושא עבודה וקריירה ב-AllJobs

כשזה נוגע לרזומה, קרוב לוודאי שכולם חוטאים פה ושם באי אילו שקרים קטנים ולבנים. אך בעוד שרוב האנשים רק “מעגלים” הישגים כלפי מעלה, יש כאלו שממש משקרים במצח נחושה ולא מסתפקים בשקרים טריוואליים כמו טפיחה עצמית על השכם. למשל, שקרים הנוגעים לנושאים שפחות יתקבלו בהבנה מצידם של המעסיקים, כמו שמו של מוסד הלימודים, או אפילו המצאה של תארים אקדמיים.

 

לפעמים, שקרים יכולים לקחת אותך רחוק, ועל כך יכולים להעיד האנשים הבאים, שטיפסו גבוה מאוד בסולם הקריירה שלהם – עד שנתפסו. רוצים לדעת למה לא כדאי לכם לשקר בקורות החיים? לפניכם 10 מקרים אמיתיים של עובדים בכירים ביותר שהלכו צעד אחד רחוק מדי עם ההגזמות בקורות החיים, ונחשפו.

1. מרילי ג’ונס

תמונה: marileejones

דיקנית המרכז לקבלת סטודנטים במכון מסצ’וסטס לטכנולוגיה (MIT) במשך 28 שנים, הודתה כי זייפה את תאריה האקדמיים. גילוי זה הוביל להתפטרותה אחרי שלושה עשורים באוניברסיטה הנחשקת. מסתבר כי האקדמאית הבכירה, אפילו לא סיימה תואר ראשון, טענה כי פורשה לא-נכון והודתה כי התביישה לתקן את קורות חייה.

2. ג’ק גרובמן

תמונה:CNBC

אחד האנליסטים המצליחים ביותר בהיסטוריה של וול-סטריט, הודה כי שיקר בקורות חייו וטען כי למד ב-MIT על אף שלמד באוניברסיטת בוסטון “בלבד”, בגלל שחש חוסר בטחון. אותו גרובמן הודח בסופו של דבר מתפקידו בגלל פרשיית שחיתות אחרת.

 

3. ליב לוברג

תמונה:gfx

המקרה הבא התסיים במאסר – הפוליטיקאית לשעבר, אשר החזיקה במשרות בכירות בתחום הבריאות במגזר הציבורי הנורווגי, התגלתה על ידי עיתונאית כרמאית לא קטנה. מסתבר, כי שלושת התארים אשר לוברג טענה שהיא מחזיקה בהם, התבררו כשקריים, וגרוע מכך – הסתבר שהיא מעולם לא הוכשרה כאחות כפי שטענה. הסיפור הזה הסתיים ביותר משנה בכלא.

 

4. רוברט אירווינג

תמונה: ויקיפדיה

בשנת 2008, הסלבריטי-שף רוברט אירווינג פוטר מתכנית הבישול של עצמו, “Dinner Impossible”, לאחר שהתגלה כי בניגוד לטענתו, הוא לא היה השף אשר עיצב את עוגת החתונה המלכותית של הנסיך צ’ארלס והנסיכה דיאנה, אלא בסך הכל למד בבית הספר בו עוצבה אותה עוגה, ותרומתו היחידה הייתה בבחירת הפירות לקישוט העוגה.

5. רונלד זרלה

תמונה: Youtube

מנכ”ל חברת מוצרי העיניים והאופטיקה “Bausch & Lomb” וויתר על בונוס של מיליון דולר כאשר התגלה כי הוא מעולם לא קיבל תואר שני מאוניברסיטת NYU כפי שהצהיר בקורות חייו. למעשה, זרלה התחיל את התואר ומעולם לא סיים אותו – מה שלא מנע ממנו להצהיר שכן. באופן מפתיע, חברת הענק החליטה שהבוס הגדול בעל יותר מדי ערך כדי לעזוב, ולכן, למרות השקרים הצליח זרלה לשמור על משרת המנכ”ל, עד שנת 2008.

6. דיוויד אדמונדסון

תמונה: Youtube

דיוויד אדמונדסון הצטרף לענקית האלקטרוניקה “רדיו שאק” ב-1994 ובמהרה התקדם במעלה הדרגות, עד שמונה בשנת 2005 למנכ”ל החברה. כשנה לאחר שהתמנה לתפקיד החדש, התגלה כי אדמונדסון לא סיים את התארים עליהם הצהיר בקורות החיים שלו. חרף זאת, המנכ”ל הטרי לא אולץ להתפטר, אך החליט לעשות זאת בכל זאת.

 

7. ג’פרי פפווס

תמונה: Youtube

בשנת 1999 התגלה כי ג’פרי פפווס, נשיא Lotus Development מבית IBM, שיקר לחלוטין בנוגע לרקע האקדמי והצבאי שלו. מסתבר כי פפווס, אשר הצהיר כי היה בעברו טייס וקפטן, למעשה היה מפקח אווירי בלבד. בנוסף, הצהיר ג’פרי כי הוא מחזיק בתואר דוקטור ממוסד Pepperdine, בעוד שלמעשה קיבל תואר זה במסגרת בית-ספר התכתבות לא מוכר. למרות שקריו, פפווס שמר על משרתו בחברה, אך התפטר בשנה שלאחר מכן, כשהואשם באפליה על רקע מיני.

8. ג’ורג’ או. לירי

תמונה:ויקיפדיה

כחמישה ימים לאחר שמונה למאמן הראשי של קבוצת הפוטבול נוטרדאם, ג’ורג’ או לירי התבקש להתפטר, מאחר והתגלה כי שיקר לגבי תואר שני מ-NYU, שמעולם לא קיבל. האוניברסיטה אכן אישרה כי או. לירי היה סטודנט, אך מעולם לא סיים את לימודיו. יותר מכך, התגלה כי סיפר למעסיקיו כי שיחק פוטבול בקולג’ במשך שנים באוניברסיטת ניו-המפשיר, אך למעשה לא שיחק אפילו במשחק אחד.

9. סקוט תומפסון

תמונה: Flickr

בקורות החיים של סקוט תומפסון, נכתב כי הוא בעל תואר בחשבונאות ובמדעי-המחשב מקולג’ סטונהיל. כאשר תומפסון, לשעבר נשיא PayPal, מונה למנכ”ל Yahoo בשנת 2012, אחד מבעלי המניות בחברה חקר מעט את ההיסטוריה של תומפסון, וגילה תגלית מפתיעה – אמנם לתומפסון יש תואר בחשבונאות, אך לא במדעי המחשב. במקום תומפסון מונה מנכ”ל מחליף, ולאחר מכן נכנסה לתפקיד מריסה מאייר.

10. רייצ’ל דולזל

תמונה:ויקיפדיה

יש אנשים שלא משקרים לגבי פרטים מסוימים מחייהם אלא גם לגבי זהותם – לאחרונה התגלה ברעש וצלצולים כי רייצ’ל דולזל, פעילה מוכרת ובכירה נגד גזענות ובעד זכויות השחורים בארה”ב, איננה נולדה כאפרו-אמריקאית, כפי שהצהירה בטפסי קבלה לוועדת ניצב תלונות הציבור המקומית.

אז לסיום, קורות החיים יכולים לעזור לכם להשיג את המשרה הנחשקת, ובמקרים רבים אף אחד לא יאמת את הפרטים שציינתם שם. עם זאת, חשוב לקחת בחשבון ששקר בקורות החיים ימתין לכם בסיבוב, גם השגתם את מעמדכם בחברה ביושר, לאחר עמל אישי רב.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:

למגייסים: כך תזהו שקרים בראיונות עבודה

מחפשי עבודה משתפים: חוויות חיפוש עבודה גרועות במיוחד

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן