התרשים הלא ייאמן שממחיש מה קרה למידות הבגדים של נשים

כל מי שאי פעם קנה בגדים יודע שהמידות משתנות מחנות לחנות, תופעה שכיחה בעיקר בבגדי נשים.

ראו גם: 8 נשים ישראליות מצטלמות בבגדי ים ומדברות בפתיחות על גופן

חוסר העקביות הזו לא משתנה רק בהתאם לחנות, אלא גם על פי התקופה בהיסטוריה, ויש לכך כמה סיבות. ולא, אף אחת מהן לא קשורה למשקל.

ב-1958 למשל, אישה עם היקף חזה 86 והיקף מותניים של 63 סנטימטרים נחשבה למידה 12 אמריקנית, היקף שמתאים היום למידה S. אך היום מידה 12 מתאימה להיקף חזה 99 והיקף מותניים 81 סנטימטרים, ובהמרה למידות בנות ימינו מדובר במידה בין L ל-XL של היום.

אם פערי המידות האלו נשמעים לכם לא אמינים זה כנראה בגלל שהם כאלו. הוושינגטון פוסט ערך לאחרונה תחקיר, שהתבסס על נתונים שאסף מה-American Society of Testing and Materials כדי ליצור את התרשים הבא.

התרשים ממחיש איך מידות בגדים שמבוססים על אותן מדידות חזה ומותניים השתנו במהלך 50 השנים האחרונות.

מהתרשים נוצר הרושם שנשים הן “גדולות” יותר מבעבר, ולא בגלל שהן אכן כאלו. סיבות לשינויים האלו הן למשל העובדה שבמהלך השנים נאספו מידות של נשים לבנות. בנוסף, הוצע תגמול כספי קטן לכל משתתפת, כך סביר להניח שבין הנשים שהגיעו היו גם עניים שסובלים מתת משקל.

כש-NBS ניתחו מחדש את הנתונים כדי ליצור את הסטנדרטיים המסחריים למידות אותם אנו מכירים היום הם גרמו לעיוות נוסף בתוצאות על ידי הוספת מידות של נשים ששירתו בצבא במהלך מלחמת העולם השנייה, אשר באותה עת נחשבו למדד לבריאות ורזון.

במהלך השנים חנויות הבגדים פעלו בשיטות שונות בכל הנוגע למידות. היו את אלו שהלכו בתלם והיו שהחליטו להתעלם מהסטנדרטים האלו ומיתגו את הבגדים על ידי כך ששילבו תוויות מידה קטנות יותר על בגדים (במטרה לגרום ללקוחות להרגיש רזים יותר ממה שהם באמת).

האם היום אוכלוסיות העולם הראשון קטנות או גדולות יותר מבעבר? ובכן, זו שאלה שבוודאי אי אפשר לגלות מהסטנדרטים הללו למידות בגדים. עבור זה יש צורך במאגר נתונים אמין ומקיף יותר.

תמונת שער: אינסטגרם

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן