הרופאים חזו נכות קשה, האם המשיכה את ההריון וזו התוצאה

אם לילד ראשון שסירבה לבצע הפלה לאחר שהרופאים אמרו לה שהתינוק יוולד עם נכות קשה מאושרת עד הגג – משום שבנה נולד בריא לחלוטין.

ג’מה רוג’רס, סטודנטית סקוטית בת 24, הייתה בשבוע ה-20 להריונה, כאשר הצוות הרפואי הזהיר אותה שתינוקה יוולד משותק לצמיתות ושלא תהיה לו איכות חיים. הצוות האיץ בה לסיים את ההריון אך משום שרצתה נואשות להיות אמא, היא דחתה את הפרוצידורה. “זאת ההחלטה הכי טובה שאי פעם קיבלתי”, אמרה.

קיאראן, כעת בן 3, נולד ללא בעיות רפואיות. בניגוד לתחזית העגומה של הרופאים, הוא למד ללכת ואף נגמל מחיתולים בגיל מוקדם יחסית.

“אינסטינקטים של אם נכונים תמיד. מהרגע שבו נאמר לי שהתינוק שלי יהיה נכה, ידעתי שאני לא הולכת לוותר עליו. אני כל כך שמחה על ההחלטה שקיבלתי, כי הוא מושלם מכל הבחינות. הוא נס אמיתי ואני זועמת על כך שהרופאים רצו שאפטר ממנו”, אמרה ג’מה.

ג’מה ובן זוגה דאז, רוס קלטר, היו שבורים כשקיבלו את הבשורה. הרופאים טענו שהעובר סובל מתופעה שנקראת ‘ספינה ביפידה’- פגם בעמוד השדרה המתפתח אצל עוברים ועלול לגרום לשיתוק ולפגיעה מוטורית חמורה. משמע הדבר, שהוא לעולם לא ילך, ידבר, לא יעשה את צרכיו בעצמו, ותוחלת החיים שלו תהיה קצרה. למעשה כך טענו הרופאים- הוא יהיה עליהם לנטל ולכן, הם המליצו על הפסקת ההריון במקום. ג’מה כאמור, החליטה לא לוותר על בנה ודחתה את עצת הרופאים.

“כשנאמר לנו שהחיים של התינוק שלנו לא יהיו חיים, היינו שבורים. תמיד רציתי להיות אמא ולכן, לא יכולתי לחשוב על האפשרות להפסיק את ההריון”, אמרה ג’מה.

קיאראן הקטן נולד במאי 2012 בניתוח קיסרי, ואז נלקח מאימו לשלושה ימים לצורך בדיקות. “הרופאים אמרו שהם יצטרכו לחבר צינורית ניקוז למוחו, כדי לייבש את כל הנוזלים. בתיק הרפואי שלו נכתב, שהוא נולד עם ‘ספינה פיבידה’ קשה”, אמרה ג’מה.

למרבה הפלא, קיאראן הפריך את חשדות הרופאים בכך שנולד בריא לחלוטין. הוא אפילו למד ללכת, בגיל 15 חודשים. בניגוד לתחזית העגומה לגבי העובדה שהוא יזדקק לקטטר, קיאראן בן השלוש נגמל מצרכים, והא כיום בריא ומאושר.

“אני דורשת התנצלות מבית החולים. יכולתי לסיים את ההריון שלי בגלל האזהרות שלהם. אני לא מבינה איך הם יכלו לטעות בצורה שכזאת.  אני יודעת שזה תפקידם של הרופאים, אבל הם חייבים להיות בטוחים ב-100 אחוז לפני שהם מבשרים לאם לוותר על התינוק שלה. למרות זאת, יש לי את הילד הכי נהדר בעולם ואנחנו משפחה מאושרת ושלמה”, אמרה ג’מה.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן