מיליונר הוריש לבנותיו הון אך התנה זאת בכללים ותנאים שומטי לסתות

אם חיפשתם את הדוגמה המוחשית ל”צרות של עשירים” הנה היא בצורת צוואה שהוריש מיליונר אחד לשתי בנותיו. מוריס לאבוז אמנם הורה להעביר את כל הונו לבנותיו היקרות אך לא ויתר על השליטה עליהן גם מהקבר. מדובר במסמך דרקוני במיוחד שאשכרה מוציא את החשק לקבל את הכסף (אוקיי, נסחפתי). הבנות האלה יצטרכו לעמוד בכמה תנאים נוקשים על מנת לקבל את החלק שלהן ומעניין לדעת אם הן יעמדו בכך. 

איש העסקים המולטי מיליונר מניו יורק, אשר עשה את הונו בנדל”ן, הוריש 10 מיליון דולר לכל אחת מבנותיו באופן שווה. הוא מת מוקדם יותר השנה והחליט לקבוע בצוואה כי מרלנה, 21 וויקטוריה, 17, יקבלו את החלק שלהן כאשר יגיעו לגיל 35. עד כה מתקבל על הדעת. אבל המיליונר איפשר לשתיהן לזכות ב”בונוסים” גם לפני כן אם יעמדו בכמה תנאים: ירכשו השכלה מאוניברסיטה מכובדת, ינשאו כהלכה, ימצאו עבודה טובה ולא יביאו ילד מחוץ לנישואין. לא פחות.

באי כוחו של לאבוז קיבלו הוראה מהאב לאפשר להן לקבל חצי מיליון דולר אם הן יתחתנו עם בחיר לבן לפני גיל 35 כל עוד הוא יחתום על הסכם שלא ייגע בכספן. הן יקבלו עוד 750 אלף דולר אם יירשמו למוסד אקדמי מכובד ויכתבו חיבור בן 100 מילה או פחות על מנת לתאר מה בדיוק הן מתכוונות לעשות עם הכסף. מנהלי העיזבון צריכים לאשר את המהלך כמובן. לאבוז ציין גם שתוך חמש שנים מובטח להן תשלום שנתי בסכום הגבוה פי שלושה מההכנסה הרשומה של החזרי המס של הבנות. אכן, חישב הכל האיש.

בנותיו יוכלו להרוויח אותו סכום אם יטפלו באימן, אשר הייתה בתהליך גירושין מהבעל כאשר מת. היא אמנם לא קיבלה כלום לפי הצוואה ומתכננת לערער אבל לפי האב היא חתמה על הסכם ממון ולכן אין לה זכויות במקרה זה. כמו כן, אם הבנות לא יעבדו ויהיו להן ילדים אז כל אחת תקבל 3 אחוזים מערך הירושה שלהן בכל תחילת ינואר וכמובן, כדאי לזכור שהאב לא יממן דבר עבור ילד מחוץ לנישואין. אז אם במקרה היו להן תוכניות אחרות כדאי להן לשקול מחדש.

אז האיש עזב את העולם אך ימשיך להיות נוכח בחייהן של בנותיו למשך רוב ימי חייהן. השאיפה שלו הייתה לגונן על הילדות ולהבטיח שלא יישארו ללא פרוטה. לאבוז חתם על צוואה זה תשעה חודשים לפני שמת והוא השאיר מאחוריו הון של 37 מיליון דולר ומה שלא הוריש לבנותיו ייתרם לצדקה, במיוחד לארגון לחקר מחלת פרקינסון של מייקל ג’יי פוקס. ניתן ללמוד הרבה על אדם לפי הצוואה ונראה שהוא היה איש מאוד יסודי, בעל חשיבה לטווח ארוך, אחראי ומסודר. אפשר להתקומם מול צוואה מגבילה כזו אבל מצד שני, איך אומרים: בעל המאה הוא בעל הדעה. הוא עשה את הכסף שלו וזכותו לעשות איתו מה שבא לו. 

חבל שלא הוסיף תנאי נוסף: כל מי שיכתוב פוסט על זה יקבל מיליון דולר 😉

 

 

 

 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן