מחאה בעקבות השעיה של אדם על רקע סירוב להרוג גורי דובים

זה מסוג הסיפורים שמשיבים את האמון באנושות: כאשר איש שמורות הטבע הושעה על רק סירוב פקודה להרוג גורי דובים. הכל החל כאשר ברייס קאזאבנט, עובד שמורות הטבע בקנדה נענה לקריאה בעניין דב שפלש לבית וזלל ממקפיא. הדב, למעשה אמא דובה, נכנס לבית בבית בפורט הארדי, ונקובר, ונורתה למוות.

זמן לא רב לאחר מכן, הגורים שלה, אח ואחות, הגיעו גם הם אל הבית בחיפוש אחר אמם. קאזאבנט, שהוזעק למקום, ירה בדובים חצי הרדמה ולקח אותם לווטרינר, למרות פקודה מפורשת מהמשרד לאיכות הסביבה להרוג אותם. הם נלקחו אל מרכז לשימור ושיקום חיי הטבע בוונקובר. 

למרות שעשה את הדבר ההומני והנכון, קאזאבנט הושעה מתפקידו והוצא לחופשה ללא תשלום בשל סירוב פקודה.

הסיפור הזה היה עשוי להסתיים כך, אבל כשעיתון מקומי דיווח על העניין, הדי הפרשה הפכו את האיש לגיבור בינלאומי. מיילים רבים הופצו לכלי התקשורת, ובאחד מהם אף נכתב שקזאבאנט אמר: “המנדט העיקרי שלי הוא לשמור על ביטחון הציבור ובמקרה זה הוסר האיום המיידי. החובות שלי כקצין לאכיפת החוק לא כוללות הרג מיותר של גור בעלי חיים שניתן לשקם אותם”.

אנג’לינה לאנגן, מומחית לשיקום דובים שחורים ומייסדת ה-the Northern Lights Wildlife Society, אמרה שאין היגיון בכך שהמשרד לאיכות הסביבה הורה להרוג את הגורים, שהם רק בני שמונה שבועות, משום שהתרגלו למזון אדם. “אין שום הוכחה מדעית לכך שגורים שהלכו בעקבות האמהות שלהם בגיל הזה הפכו את ההתנהגות הזו להרגל”, לדבריה.

“כשהם קטנים, הם פשוט הולכים אחרי אמא; הם עדיין לא לומדים. כשהם בני יותר משנה זה סיפור אחר לגמרי”. כאשר הדובים משתחררים מהאגודה, משתילים להם שבב כדי שיהיה אפשר לזהות אותם. אם דב אחד הגיע ועשה צרות, היו מודיעים לנו אבל מעולם לא היה לנו דב חובב אשפה”.

הסיפור הזה אפילו לכד את תשומת הלב של הקומיקאי ריקי גראביס שידוע כאוהב חיות. הוא פנה לטוויטר עם בקשה להחזיר את קאזאבנט לתפקידו. פורסמה גם עצומה שקוראת לשרה לאיכות הסביבה מרי פולק להחזירו לתפקיד.

המשרד לאיכות הסביבה עדיין לא פירט מה התכניות לגבי הגורים. ככל הנראה, הגורים יישארו באגודה במשך 18 חודשים עד שהם יהיו מוכנים להשתחרר לטבע, אבל זה לא אושר רשמית. 

אני גם תוהה מדוע יש להרוג דב בוגר, כמו אמא דובה במקרה הזה, בשל בעיה שיצרו בני אדם. מדובר באכזריות טהורה, וגם אם היא מהווה סכנה תמיד יש פתרונות נוספים שלא כוללים הרג. אם הם באמת היו עושים את תפקידם הם לעולם לא היו יורים אפילו באמא דובה.

 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן