כווית יצרה את “אם כל המאגרים הביומטרים”: בדיקת DNA חובה לכל האזרחים ואין טעם להתנגד

בשנים האחרונות מדברים יותר ויותר על הידוק הפיקוח של ממשלות על האזרחים באמצעות מצלמות מעקב, מאגרים ביומטרים וצנזורה על התקשורת והאינטרנט, אך אם תהיתם היכן מסתתר באמת “האח הגדול” אז כווית תהיה מקום לא רע להתחיל בחיפושים.

שם כנראה לא שמעו על זכויות הפרט לאחר אישור חוק חדש שכופה על כל התושבים ללא יוצא מן הכלל לעבור בדיקת DNA. אין זכות לומר “לא בא לי” אלא אם המתנגדים יסכימו להיפרד מ-32 דולרים ולשבת שנה בכלא.

מדהים עד כמה מדינות יכולות להיות בעלות תפישות שונות וכה קיצוניות בעניין זה. רק לאחרונה העלינו פה פוסט על כיצד בית המשפט פסק פיצויים בגובה שני מיליון דולרים לשני גברים, לאחר שמקום העבודה שלהם דרש מהם לעבור בדיקה כזו בלי הצדקה רק כדי לראות אם הממצאים יעלו בקנה אחד עם הקקי שמצאו בחצר.

אבל נו, אמריקה. גם באירופה דרישה כזו נחשבת הפרה בוטה של זכויות אדם ואפילו בישראל עוד לא הגענו למצב כזה (בלי לתת רעיונות לחברי כנסת מסוימים). אבל כווית זה עולם אחר. מדובר במהלך יוצא דופן ומעורר תהיות רבות על כוחה של הממשלה מול כוחם של האזרחים.

בדיקת DNA חובה היא פולשנית ומסירת מידע אישי שמסגיר את זהותו של אדם מבטיחה שאיש לא יהיה מחוץ לפיקוח הממשלתי, עניין בעייתי מכל כך הרבה בחינות. מטרת מקבלי ההחלטות היא יצירת מאגר ענק של מידע זמין אודות כל האזרחים, 1.3 מיליון אזרחי המקום ו-2.9 מיליון זרים.

כווית תהיה המדינה הראשונה בעולם שאספה מכל תושביה מידע גנטי. ללא ספק, DNA של כלל האוכלוסיה יכולה לחסוך למשטרה ולחוקרים הרבה מאוד כאב ראש כאשר זה נוגע למעשים פליליים אבל לדעת שמסרת לגוף מפקח את שאריות הפרטיות שלך, המידע הגנטי הסודי של אדם הוא כרטיס לסרט מדע בדיוני מעורר מחשבה. אם כולם יהיו קולקטיב אחד ענק לעולם לא תוכל לברוח. מדובר במידע רגיש שיכול למצוא את עצמו בידיים הלא נכונות. 

המהלך גם מנפץ את תדמית ה-DNA כמושג הקשור רק לעבריינים. החוק הזה לא נולד מעצמו והגיח לאחר פיגוע הטרוריסטים של דעאש ב-26 ביוני.

מחבל מתאבד פיצץ את עצמו וגבה לא מעט קורבנות: 26 הרוגים ו-227 פצועים. ואם חשבתם שזה עסק זול להקים מאגר ענק שכזה, אז תחשבו שוב. 400 מיליון דולר, לא פחות. לפעמים באמת נחמד לגור בישראל ופתאום המאגר הביומטרי “שלנו” נראה הרע במיעוטו

צילום: Shutterstock

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן