ויכוח נוקב בארה”ב על חוק הנשק האוסטרלי הוכרע בזכות הגרף המשכנע הזה

איגוד הרובאים הלאומי האמריקני, ה-NRA, עשה לעצמו פאדיחה די גדולה לאחרונה, לאחר שתקף את אוסטרליה בגלל החוק שאוסר על אחזקת כלי נשק. בין היתר, נכתב בפוסט שפירסם הארגון, כי אוסטרליה שילמה את המחיר על כך שאסרה על החזקת נשק לאחר טבח פורט ארתור ב-1996.

“אזרחי אוסטרליה שילמו מחיר כבד בכל הקשור לחירות. התגמול שלהם? במקרה הטוב, מסקנה שלא נבדקה שהדברים איכשהו טובים יותר עכשיו”, נכתב בפוסט התוקפני בשם Australia: There Will Be Blood.

בפוסט, שפורסם באתר האיגוד “America’s 1st Freedom”, הופיעה מפת שולחן מוכתמת בדם. “החרמת הנשק של אוסטרליה היא אכן שיעור לאמריקה: זהו סימן של מה שעתיד לבוא אם אנו לא שומרים היטב על הזכויות שלנו”, נכתב שם.

הפוסט הזה פורסם לאחר שנשיא ארה”ב, ברק אובמה, שיבח את אוסטרליה על הטלת מגבלות על אחזקת כלי נשק בעקבות הטבח בצ’ארלסון. 

ייתכן שהאיגוד ראה במחווה הזו של אובמה תקדים לבאות עבור עתיד חוקי הנשק בארה”ב, חש מאויים ולכן בחר לתקוף. “הנשיא שלנו מצדיע לשלטון הפיקוח על כלי הנשק”, נכתב בפוסט. “אך פיקוח זה שדד את האוסטרלים מזכותם להגנה עצמית והעצים פושעים, כל זאת ללא מימוש ההבטחה של הפחתת הפשיעה האלימה”.

בטבח פורט ארתור נרצחו 35 אוסטרלים בעיר הטזמנית, המקרה החמור מסוגו בבהיסטוריה האוסטרלית. בעקבות הטרגדיה, ראש הממשלה ג’ון הווארד העביר את החוק השנוי במחלוקת “תכנית קנייה חזרה של הרובים”(“gun buy-back scheme”).

האוסטרלים זעמו על כך, ובארה”ב היו שטענו שהרפורמה לא עברה בצורה דמוקרטית, אבל בסופו של דבר, התכנית הזו די עזרה אם לא לומר הצילה את אוסטרליה מכלי הנשק שלה.

במהלך הרפורמה, נקנו בחזרה 640,00 כלי נשק מחקלאים וציידים בידי הממשלה האוסטרלית, וכולם הושמדו.

בעשר השנים שלאחר מכן, מקרי הרצח מירי צנחו משמעותית, והנתונים מהלשכה הסטטיסטית באוסטרליה שנאספו במחקר בשם “האם קנייה חזרה של האקדחים מצליה חיים”, מראים שמקרי רצח בירי צנחו ב-59%.

במהלך 17 השנים שקדמו לטבח היו באוסטרליה 13 מקרי טבח המוני. אבל לאחר העברת הרפורמה לא היה אפילו טבח אחד.

למרות הנתונים הללו, אם זה תלוי באיגוד וברוב הציבור האמריקני, אין שום סיכוי שחוק כזה יאושר בארה”ב, מדינה שבה הזכות ואף החובה לשאת נשק מושרשת עמוק מדי בתיקון השני לחוקה. חוק כזה עבור אמריקנים רבים הוא שלילת זכותם להגן על עצמם ולהפקיר את חייהם, למרות שהמחקר עשוי להעיד בדיוק ההפך.

ואי אפשר לשלול הקשר גיאוגרפי ייחודי. אולי הסיבה להצלחה באוסטרליה קשורה לתרבות המקומית, ואולי, אם יסתכלו על דו”ח מקרי הרצח בכללותו – כלומר רציחות שאינן תוצאה של ירי, התמונה תהיה שונה לגמרי.

The National Rifle Association has criticised Australia’s gun laws. http://t.co/kPyobefYDt pic.twitter.com/hqgWsjMvDV

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן