האשה הזו הפכה לגיבורת רשת לאחר שהרגה לכאורה את בעלה

הקלות הבלתי נסבלת בה הופכים אנשים לאייקונים כבר לא מפתיעה איש אבל כעת יש גיבורת רשת חדשה ומפתיעה וכל מה שהייתה צריכה לעשות בשביל המעמד היה לרצוח את בעלה. המעשה אינו בהכרח מה שהפך אותה לסטארית אלא העובדה שהוא ניסה לדבריה לשדל אותה לזנות ושבעצם היא התגוננה מפניו והחליטה שהיא לא תיתן לאף אחד להכריח אותה לפעול בניגוד לרצונה. מדובר בפתרון אמיץ עבור סילם דוגן שסבלה מההתעללות שלו עד לסופו המר. התורכיה סיפרה בגאווה ש”אין בה שום חרטה” על רצח בעלה, חסן קאראנבולוט.

האשה בת ה-33 הרימה אצבעות בקטע של הפגנת נצחון לאחר שהובילו אותה שוטרים והתצלום הפך ויראלי. מה שלכד את תשומת לב הגולשים היה דבר אחד ספציפי: החולצה שבחרה לשים על עצמה. יותר נכון, הכיתוב:

“Dear past, thanks for all the lessons. Dear future, i am ready”

טקסט קצר וקולע זה הפך אותה לנחקקת בתודעה וכמי שאחראית על גורלה. למרות שיש לה דם על הידיים אי אפשר לא לאחל לה עתיד מזהיר יותר אבל כעת עם משפט על רצח באופק, לא ברור איזה עתיד ורוד יחכה לה. בינתיים יש לה אוהדים רבים שדורשים שייתנו לה ללכת חופשי. 

הרצח לא הגיע סתם כי בא לה. הוא תוצאה של התעללות לאורך כל נישואיה, החל מהחודש הראשון. הטריגר לרצח עצמו היה כאשר בוקר אחד בעלה הודיע לה שעליה לארוז כי הם נוסעים לעיר אנטליה שם תוכל לעבוד כזונה ולהרוויח כסף. “כאשר התנגדתי הוא תקף אותי”, סיפרה בתקשורת, “הוא דחף אותי לעבר המיטה והאקדח מתחת לכרית היה מכוון אלי. לקחתי אותו ויריתי בו כמה פעמים. אחר כך לקחתי את בתי וברחנו משם”.

גם בעבר סבלה האם ממקרה דומה, כאשר הוא איים להפוך אותה לזונה בזמן שגרר אותה ליער. הוא היכה אותה ואיים עליה שיחזיק בה אסירה אבל אימה בסוף הצליחה לשחרר אותה לאחר שפנתה לרשויות. כשהשתחררה מהכלא שיצר לה אז היא אמרה שתעזוב אותו אבל היא נכנסה להריון והחליטה להישאר. ההריון לא מנע את האלימות וכשהייתה בחודש שביעי הוא רצה לסרסר אותה. אפילו בחדר לידה הוא הרביץ לה, לדבריה. 

האשה הגישה בזמנו מסמכי גירושין אבל היא לא הלכה על זה עד הסוף כי המפלצת איים על חיי משפחתה. לאחר שנעצרה כעת, בתשיעי ליולי, היא תהתה בפני החוקרים “האם נשים תמיד צריכות למות? תנו לכמה גברים למות גם. רצחתי אותו בשם הכבוד העצמי שלי”. היא מואשמת ברצח ועדיין, לאור נסיבות אלה צריך להקל עליה מאוד. הרי, האיש התעלל בה ללא סוף, איים על חייה ויכול היה להרוג אותה במהלך הריב. כמה אפשר לספוג?

בינתיים הפכה דוגן לגיבורה בתורכיה, לפנים המתנגדות לאלימות, למי שלא נכנעת לטרור משפחתי. ניצולות רבות של אלימות בתוך המשפחה החלו לצייץ לטובתה וטענו שהיה לה את כל הזכות בעולם לגונן על עצמה. היו כאלה שצייצו שהיא “לא לבד” והביעו מילות תמיכה. אבל תורכיה אינה מדינה ממש סובלנית כלפי נשים או הוגנת. מדובר למעשה באחת המדינות הגרועות לנשים. לפי סטטיסטיקה ב”אל ג’זירה”, כ-40 אחוז מכלל הנשים ספגו אלימות בתורכיה.

ב-2013 נרשמו 28,000 אלף נשים שעברו התעללות ויותר מ-200! נרצחו. אלו נתונים מחפירים ואני מאוד מקווה שמערכת המשפט התורכית תלך לקראתה ותבין את הנסיבות המיוחדות אליהן נקלעה. 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן