לאחר שנער עם תסמונת אספרגר חטף מכות מבריונים הוא פתר את העניין בדרך לא שגרתית

גאווין סטון הוא בחור עם תסמונת אספרגר ו-ADHD מאז שהיה ילד ומשפחתו נאלצה להתמודד עם ימים טובים יותר ופחות. מה שבטוח, הוא לא האמין שייקלע לסיטואציה אלימה בה הוא יחטוף מבריונים מכות לפנים. הבחור מאילינוי התקשה לטפח קשרים עם אנשים והוא נוטה להתבודד, כך סיפרה אימו קורטני בפייסבוק.

“הוא יכול להיראות גס, מוזר, מנותק או לא מעוניין אבל זה לא בכוונה”, כתבה, “הוא גם יכול להיות נחמד, אדיב וסלחן אבל גם זה יכול להיות מוזר לפעמים כי זה נרכש ולא תמיד טבעי עבורו”.

המשפחה שמתמודדת עם לא מעט אתגרים וכעת זה

לסטון קשה ללמוד כישורים חברתיים ולהפנים כי עד שלמד דבר אחד הוא נאלץ ללמוד אחר וקשה לו להבחין בדקויות במורכבות של ההתנהגות האנושית. מה גם, בדינימיקה החברתית מה שפעם נחשב כמקובל עלול להיחשב היום אחרת ועבורו מדובר בתהליך למידה מתמשך שלא נגמר. למרות ניסיונותיו, יש אנשים שתמיד נטפלים לסטון ומרביצים לו גם בלי סיבה. זה התחיל מזה שכמה חברים חשבו שהבחור קריפי והאופן בו הוא מבקש להתיידד עם אנשים שאינו מכיר מוזר בעיניהם. בחור אחד החליט שהפתרון הוא לפרק לבחור המסכן את הצורה ובלי להכיר אותו, בלי להבין אותו, קרא לאחרים ואלה החלט להתאגד סביבו. הם חנקו, הרביצו והשאירו אותו להירקב על הרצפה. אח, הנוער של היום.

חטף מכות מבריונים

בניגוד לאינסטינקט, ללכת למשטרה ולגיש תלונה, גאווין העדיף למנף את התקרית עם מסר חינוכי. מה תעזור תלונה כשיש אנשים אחרים חסרי מודעות למצבו? כמובן, אפשר גם וגם אבל כנראה שמדובר בבחור באמת מדהים. הוא ביקש שהתוקפים שלו ירו את עונשם בתרומה לקהילה שתכלול כתיבת מאמר על אספרגר וצפייה בסרטון בן 20 דקות על מצבו לצד משפחתם כדי שיוכלו לראות את הנזק שעשו ולשמוע על הכל מהפרספקטיבה שלו. אין ספק, עונש כזה עשוי לשנות תפישות עקומות ואולי לגרום לכולם לחשוב אחרת על אנשים במצב זה ולקבל את השונה. הפוסט, שהעלתה אם של חבר שלו, זכה ביותר מ-140 אלף שיתופים וזה כבר הישג מרגש וחסר תקדים. לפחות יצא משהו חשוב ומאיר עיניים מכל התופת הזו שסטון נאלץ לסבול.

 נער מעורר השראה

הפוסט שאולי יהיה אפקטיבי יותר מהגשת תלונה

 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן