5 דברים שלא ראיתם בפרסומת השוביניסטית של גולדסטאר

כמדי שנה בתקופה הזו מגיעה הפרסומת השוביניסטית-מיזוגנית של גולדסטאר על פי מיטב המסורת “תגיד תודה שאתה גבר” ומחכה שהפמיניסטיות יתעצבנו ויעשו לה באזז. מעולם לא נראה שיתוף פעולה כה הדוק ומיקוד כה מכוון לקהל פמיניסטי ורק זה לבדו מחמם את הלב.

אבל אם בכל זאת ננסה לרענן את הנדוש והלעוס (הפעם זה לא מוצלח במיוחד, מי מכיר בכלל את האמונה התפלה על פינה? נגמרו הרעיונות כנראה) הנה כמה זוויות רעננות שליקטנו ביחס אליה.

1. למשל, הסטטוס הזה:

למה תמיד גולדסטאר מוכרים בירה באמצעות מיזוגניה? למה לא בדרכים אחרות? נגיד, שלושה גברים מזרחיים יושבים בבר ומתבאסים שאי…

Posted by Ohad Milch on Monday, July 6, 2015

 

 

2. או הקומיקס הזה:

פעם הכל היה הרבה יותר פשוט :(http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000941234

Posted by ‎חגילר‎ on Monday, 2 June 2014

 

3. או פרוייקט האמנות הזה:

“ליאור סיון עיצב את “אלפא”, מיתוג לבירה קונספטואלית, המחולקת לארבע קטגוריות שונות, הבוחנות את מידת הגבריות של הגבר בחברה. כל בירהמייצגת מידת גבריות מסוימת מהגברי ביותר ועד לגבר הנשי. פעולת המיתוג היא הקבלה לפעולת המיתוג היום יומית שאנו עושים בצורה סטריאוטיפית, כאשר פרויקט זה מעלה שאלות רלוונטיות בנוגע למהי גבריות בימינו וכיצד אנו תופסים אותה כיום.” (וואלה).

 

4. או העצומה הזו

5. או פשוט לעצור רגע ולחשוב: מה היה קורה אם זה היה הפוך והגברים היו נעלבים?

ואז לקרוא מה קרה עם הפרסומת למסטיק עלמה שהשוותה גברים לגורילות (רמז: היא ירדה והחברה נאלצה להתנצל)

זו סיטואציה מוכרת מדי. פרסומת שוביניסטית חדשה עולה לאוויר, נשים מזדעקות ושומעות שוב ושוב שעליהן להשתחרר, לזרום ובעיקר ש-…

Posted by ‎פוליטיקלי קוראת‎ on Thursday, 29 May 2014

(תודה לדדי שי על תרומתו לכתבה)

*הכותבת היא מרצה למיניות, גוף ומגדר בקולנוע ותרבות פופולרית. למידע על הרצאות קרובות. לסיוע אקדמי מקצועי בכתיבת עבודות בקולנוע ומגדר: [email protected].

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן