מפת העולם על פי 23 השפות השולטות

הידעתם? על פני כדור הארץ חיים כרגע 7.2 מיליארד בני אדם, המתקשרים אלה עם אלה באמצעות לא פחות מאשר 7102 שפות שונות (!). זהו אמנם מספר בלתי נתפש של שפות, אבל למעשה, אם בודקים יותר לעומק מגלים ששפת האם של רוב תושבי הארץ היא אחת מתוך 23 שפות בלבד.

במילים אחרות: 4.1 מיליארד בני אדם דוברים אחת מ-23 שפות מובילות. כדי ששפה תיחשב מובילה עליה להיות שפת האם של לא פחות מאשר 50 מיליוני אנשים.

האינפוגרפיקה מטה, שיצר המעצב אלברטו לוקה לופז, עושה את מה שמעולם עדיין לא נעשה: היא מציגה את אותן 23 השפות השגורות ביותר על פני כדור הארץ בצורה ברורה מאוד כשהחלוקה איננה גיאוגרפית אלא על פי שפות והמדינות הדוברות אותן.

כך תוכלו למשל לראות כי השפה המדוברת ביותר מתוך ה-23 היא כמובן – הסינית שמורכבת ממספר דיאלקטים שונים (סך הכל 1.179 מליארד דוברי השפה), אחריה האנגלית (335 מיליון דוברים) והספרדית (399 דוברים). השפות האנגלית, הספרדית והצרפתית (מספר צנוע של 75 מיליון דוברים) הן כולן שפות שהשימוש בהן הלך והתרחב בעולם עקב כך שמקורן בשלוש אימפריות קולוניאליות לשעבר.

עד היום האנגלית והצרפתית הן השפות הכי נלמדות בעולם: מיליון וחצי בני אדם לומדים אנגלית כשפה נוספת ו-82 מיליוני אנשים לומדים צרפתית. אם אתם רוצים ללמוד שפה חדשה וכבר שולטים גם באנגלית וגם בצרפתית, מסתמן שכדאי לכם מאוד ללמוד סינית. סינית היא השפה המובילה השלישית שנלמדת כיום בעולם בקרב 30 מיליון אנשים. 

צפו באינפוגרפיקה ושימו לב גם לצבעים השונים המייצגים את כל מדינה ומדינה. תוכלו לראות שיש מדינות שדוברים בהם מספר שפות בו זמנית. הקליקו על התמונה, בכדי להגדיל אותה:

languages

תמונה: shutterstock

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן