למה אלפי אנשים כל כך כועסים על מרימת המשקולות הזו?

ברשת תמיד תמצאו מישהו שיכעס על משהו. הפעם סופי גוידולין עוררה מהומה לא קטנה והכל בגלל תמונה. הבחורה נמצאת בחודש השישי להריונה עם תאומות, אבל זה לא עוצר בעדה לגרום לכל האחרים בחדר הכושר להיראות לידה כמו חובבנים. אבל היה טוב ויפה עד שהיא פירסמה תמונה של אחד האימונים האחרונים שלה בפייסבוק וגרמה לאלפי אנשים לזעום עליה. 

זאת התמונה שעוררה סערה

“המון אנשים מביעים דאגה בנוגע לנשים הרות שמבצעות פעילות גופנית ואני מבינה מדוע ב-110 אחוז. ישנם כל כך הרבה מיתוסים, סיפורי סבתא ודעות, שקשה להבין מהי האמת ומהי המצאה. לדעתי, אל תקשיבו לאף אחד מלבד לצוות הרפואי המוסמך. השבוע אני מונה 26 שבועות להריון עם התאומות שלי. כל הריון הוא שונה וייתכן שהאימון שאני עושה, לא יתאים למישהי אחרת. אני למדתי את המצב שלי לפני ואחרי הלידה מבחינת כושר ואני עדיין מאמינה שזה מאוד אינדבידואלי מבחינת הריון, כושר ונסיבות. אני מוכנה להודות שאני ברת מזל על כך שלבעלי יש מעל עשר שנות ניסיון בתעשייה כדיאטן מוסמך ומאמן כושר, כך שזה בהחלט עוזר לי”

גוידולין היא דוגמנית כושר אוסטרלית, בעלת בלוג שעוסק באורח חיים בריא והיא אף כתבה מספר ספרי כושר ומתכונים בנושא. יש לה שני בנים ולטענתה, היא העלתה 28 קילוגרמים בכל הריון. היא שומרת על אורח חיים בריא, גם אחרי שהעלתה את כל משקל ההריונות. במהלך הזמן הזה, אף זכתה בארבעה פרסים בקטגוריות כושר שונות.

גם כיום, למרות הריונה, ממשיכה גוידולין לבצע את רוטינת הכושר שלה מלפני ההריון. בפוסט, שכתבה בבלוג שלה, היא אומרת שלפני ההריון הכוונה שלה היתה להתאמן ארבע או חמש פעמים בשבוע. כעת, היא מתאמנת כשהיא יכולה אבל צריכה לקחת הפסקות גדולות יותר גם בין רוטינות כושר קלות יותר. כמו כן, באימונים היא מתייעצת עם המיילדת שלה, כדי לוודא שהיא מתאמנת בצורה נכונה ובריאה.

עם זאת, כשהיא פירסמה את התמונה שבה היא מניפה משקולות במשקל של 30 קילוגרם ביום שני האחרון, היא לא ציפתה להיות מוצפת בהודעות זועמות.”וואו, תמונת הרמת המשקולות שצילמתי אתמול, עוררה מעט דיונים. לא ציפיתי לכך”, היא סיפרה, “אבל אם התמונה גרמה לאנשים לדבר על אימונים בזמן הריון, אז אני שמחה לעורר את הנושא. יש כל כך הרבה מיתוסים וסיפורי סבתא כשזה נוגע להריון מתחילתו ועד שהתינוק הופך לעולל, אולם אם יש לך את האישורים מהצוות הרפואי להמשיך בשיגרת האימונים, אז אני ממליצה בחום שתמשיכי להתאמן למען בריאותך ובריאות התינוק שלך (או התינוקות)”.

היא אף סיפרה שהתגובות הגיעו בעיקר מגברים שאמרו לה, שהיא לא צריכה להרים משקולות. “היה גבר שכתב לי בדף הפייסבוק שמה שאני מרימה זה יחסית כבר, אבל יחסית למי? יחסית אליו?” שואלת גוידולין. “עבורי, זה לא משקל כבד. הכל מסתכם בשאלה מה כבד עבורי ומה יכולתי להרים לפני ההריון”.

היא מספרת שהיא מתאמנת בפיקוח של בעלה ועובדת רק לפי קו מנחה שנתן לה הרופא שלה. למרות שרבים מהגברים שהגיבו טענו שהיא מעמידה את עצמה בסכנה להפלה, היא טוענת שזה למעשה מיתוס. אימון גופני לא מהווה טריגר להפלה, כך לטענת “האגודה האמריקאית להריון”. אימון גופני למעשה יכול לעזור לנשים הרות בכל הנוגע לשיפור מצב רוחן, הופך אותן לאנרגטיות יותר ומפחית את הסיכון לחלות בסוכרת הריונית.

המכללה האמריקאית למיילדות וגניקולוגיה מזהירה רק מפני ספורט אתגרי שיכול לסכן את האישה ואת העובר כדוגמת סקי שלג במורד הר, צלילה וספורט מגע. טוב, זה די מובן מאליו, לא? 

גוידולין בהמשך לתמונה שעוררה תגובות רבות:
“וואו, תמונת הרמת המשקולות שצילמתי אתמול, עוררה מעט דיונים. לא ציפיתי לכך, אבל אם התמונה גרמה לאנשים לדבר על אימונים בזמן הריון, אז אני שמחה לעורר את הנושא. יש כל כך הרבה מיתוסים וסיפורי סבתא כשזה נוגע להריון מתחילתו ועד שהתינוק הופך לעולל, אולם אם יש לך את האישורים מהצוות הרפואי להמשיך בשיגרת האימונים, אז אני ממליצה בחום שתמשיכי להתאמן למען בריאותך ובריאות התינוק שלך (או התינוקות)”.

 

 

 

 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן