למה הולנד סוגרת שמונה בתי כלא?

כל ישראלי מצוי יודע שצפוף כאן. צפוף בגנים ובכיתות בבית הספר, צפוף בבתי החולים גם בחדרים ואפילו במסדרון, צפוף בערים ולצערנו צפוף גם בבתי הכלא.

זו הסיבה לכך שהידיעה הזו תעצבן אתכם ותוכיח לכם שבהולנד לא רק שהפרות שמנות יותר והדשא ירוק יותר, אלא גם שאפילו בתי הסוהר שלהם מרווחים ונעימים יותר. כל כך מרווחים משום שבקושי כלואים שם אסירים.

למעשה, מה שקורה בהולנד הוא שהירידה העקבית בכמות העבריינים מובילה כעת להחלטה לסגור לא פחות מאשר 8 בתי כלא. כרגע בהולנד יש 12,000 אסירים בלבד בכל המדינה. לשם ההשוואה הממש לא מחמיאה וגם לא מעודדת, בישראל הקטנה כלואים 11,000 אסירים פליליים, על פי הנתונים באתר הרשות לשיקום האסיר.

איך הם עשו את זה? מספר גורמים תרמו ליריד בכמות הפושעים בהולנד, בהם ירידה נמשכת בשיעורי הפשע, חוקי סמים מתקדמים ומתן בחירה לחלק מהמורשעים לבחור בין אזיק אלקטרוני על פני בית כלא. האזיק האלקטרוני מאפשר לאסירים להמשיך לעבוד ולהיות יצרניים בחברה. לא זאת בלבד אלא שמדיניות זו חוסכת 50,000 דולרים לאדם לשנה (כ-50 מיליון דולר שנחסכים על פני 1000 אנשים).

דוח רשמי שפורסם בעבר קובע כי אוכלוסיות הפושעים בבתי הכלא פוגעות בסיכויי העבריינים להשתקם ומגדילות את הסיכוי כי יחזרו לעולם הפשע. 

בקרוב אצלנו? רק צחקנו.

תמונת שער: אחד מבתי הכלא Van de Valk, הפך ב-2011 לבית מלון. 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן