האם אתם בעלי זיכרון על חזותי? המבחן הבא שמשמש את המשטרה יגלה לכם

אם תמיד חלמתם להיות בשב”כ או ב-FBI, המבחן הבא לזיהוי תווי פנים של פושעים הוא בדיוק בשבילכם.

בעוד רובנו מסוגלים לזהות 20% מהפרצופים שהם ראו בעבר, יש אנשים מוכשרים, שהם יכולים אפילו לזהות עד 80%. המיומנות הזו היא בעלת ערך רב, בעיקר אם אתם רוצים להצטרף לארגון שנלחם בפשיעה.

אנשים עם זיכרון פנים פנומנאלי כזה נקראים “מזהי-על, מונח שטבע הפסיכולוג ריצ’ארד ראסל ב-2009. “אם חוויתם לעיתים קרובות מצבים בהם אתם מזהים אנשים מחוץ להקשרם, זה אינדיקטור”, אמר ראסל.

“אם יותר צפוי שתזהו מישהו אחר מאשר שהוא יזהה אותך, גם זה סמן”. הוא מוסיף שרבים עם יכולת זיהוי כזו חוששים לגשת לאנשים שהם מזהים, מחשש שיחשבו שהם סטוקרים. מהסיבה הזו בין היתר, הם הרבה פעמים עושים עצמם כלא מכירים אנשים.

לחצו על החץ והתחילו במבחן:

המבחן הבא, שפיתחו באוניברסיטת גריניץ’, נועד לבדוק אם אתם בעלי הכישרון המיוחד הזה. מדובר במבחן די פשוט, מבחינת המבנה שלו, וכל שעליכם לעשות הוא להסתכל על פנים של אדם במשך 8 שניות, ואז לבחור את תווי הפנים שלו מתוך קבוצה של 8 פרצופים. מי שמצליח להשיג יותר מ10 תשובות נכונות יכול להיחשב כ”בעל יכולת זיהוי על”, כמו ל2% מהאוכלוסייה.

התנסיתי במבחן ולצערי ל-FBI לא אקבל. אבל אולי לשב”כ יש דרישות פחות גבוהות? או אולי זה הזמן לוותר על החלום וללכת ללמוד מקרמה.  

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן