ספורטאית עולמית עם שיתוק מוחין גילתה שהניידות שלה נשללה כי “אינה נכה מספיק”

אם הייתם צריכים עוד הוכחה לכמה העולם דפוק לעתים, תמצאו אותו בפרשה המקוממת ממנה סבלה נערה בת 16. קיילי האגו מאובחנת כנערה עם שיתוק מוחין שמתניידת עם רכב עזר שאינה יכולה הסתדר בלעדיו. מדובר בספורטאית ששברה שיא במשחקים הפרה אולימפיים וכעת היא עומדת מול אתגר קשה יותר: האטימות של אלה שרוצים לשלול לה את הזכויות על רכב הנכה הזה בטענה ש”היא לא נכה מספיק”.

היא זכתה בשלוש מדליות זהב במשחקי הפרה אולימפיים לצעירים באירופה וקבעה 13 שיאי עולם! ועוד 4 שיאים לאומיים בשחייה, ריצה ועוד. כעת היא רוצה באופן נואש להמשיך לצבור הישגים והצלחות באולימפיאדת הנכים 2020 בטוקיו. הבעיה היא שחוקים מטופשים עלולים לשלול ממנה את הרכב הזה מהסיבה הכי מטופשת שיש.

אם פעם מי שלא יכול לצעוד 50 מטרים היה רשאי לקבל כעת צמצמו את המרחק ומי שלא יכול לצעוד 20 מטר יכול לקבל. הבעיה היא שהצעירה הזו כן יכולה לעשות את המרחק הזה בהליכה שאינה פשוטה. לא שזה משנה למישהו שהיא לא מסוגלת אחרי 21 מטר לצעוד. כן, עוד הוכחה שחוקים יכולים להיות כה מטופשים וחסרי כל היגיון בריא. באופן אירוני, האגו מאמינה שהיא מסוגלת בכלל לצעוד את העשרים מטר האלה רק כתוצאה מהאימונים הקשים והשתתפותה בתחרויות הדורשות מאמץ פיזי ניכר. 

אבל היא החליטה לא להיכנע לגזר הדין הנוראי ויצאה במאבק אונליין כדי לקבל את הזכות שלה להישאר עם הגלגלים. היא העלתה עצומה ברשת. מטרתה היא שראש הממשלה דיוויד קמרון ישנה את חוק הזה ויאפשר לה להתעסק בדברים קצת יותר נחמדים בחיים מאשר טובות על שטויות. “האם הם רוצים שאשאר בבית לשארית חיי”? תהתה האגו ובאמת לא ברור איך רוצים כל כך לשלב נכים ובעלי מוגבלויות בחברה ולא מאפשרים להם את המינימום. לספור לאדם צעדים?

ברצינות, כמה עלוב זה? נכון, חייבים קריטריונים אבל איפה ההיגיון בשינוי הנוכחי?

מדובר בבחורה החולמת ללמוד, להגיע לקולג’, לאמן אבל לפני הכל, להגיע לאולימפיאדת הנכים. “איך אגיע לשם?” היא תוהה ולא ברור באמת מה מצופה ממנה בשלב זה. “כדי להגיע לאוטובוס אומר שעלי לעלות במדרגות, מה שאיני יכולה לעשות”, הסבירה. היא אמורה להחזיר את הרכב ביוני ונקווה שהמחאה שיצאה לדרך תבלום את גורלה האכזר. ואם לא, רק שיזכרו איך הגלגל מסתובב לו.

בינתיים חתמו על העצומה מעל 7,000 אנשים ואתם מוזמנים להצטרף כאן.

דרך Mirror

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן