מה עומד מאחורי מחאת הפטמות: אולי סיפור הכיסוי הגדול בהיסטוריה (וידאו)

זה נתפש לפעמים כהתרסה של נשים שרוצות להרגיז. מחאת הפטמות אינה מושג חדש, כבר סיקרנו אותה כאן בעבר אך נדמה כי ככל שחולף הזמן הולך ומתברר כי מדובר בתנועת מחאה לא מבוטלת שרבים מחשיבים אותה כמהפכה מינית חדשה.

סרטון חדש בודק את שורשי המחאה הזו, חלקה הומוריסטית, חלקה רצינית, שחותרת תחת ההנחה הפאטריארכלית כי פטמות נשיות נחשבות לדבר מגונה וגס בעוד שגברים חופשיים לחשוף אותן כמעט כרצונם.

קל לפטור את המחאה הזו, אך היוזמות שלה מעירות ששורשיה עמוקים בהרבה ומשרתות מטרות רצינות. די להזכיר את שערוריית הפטמה המפורסמת של ג’נט ג’קסון, שנחשפה לרגע בלב הפריים טיים האמריקני. נדמה שפטמות נשיות מעוררות היסטריה בציבור.

תנועת free the nipple# לשחרור החזה הנשי, החלה לצבור תאוצה ב-2013 וגם סלבריטאיות כמיילי סיירוס הצטרפו אליה בתמיכה.

רוב הגברים שהתראיינו לסרטון שהכין אתר Mic.com בנושא סבורים שחשיפת פטמות נשיות בפומבי תהיה בגדר הפרעה לסדר הציבורי. אך עד לא מזמן, מגלה הסרט, נחשבו גם פטמות גבריות לטאבו.

ב-1934 עורר השחקן קלארק גייבל שערורייה בינלאומית כאשר היה הגבר הראשון שהופיע חשוף חזה בסרט מרכזי. רק בשנות הארבעים המאוחרות זה הפך נורמטיבי שגברים יסובבו חשופי חזה גם בים או בבריכה. היום, כידוע, הם חופשיים להסתובב כך כרצונם, מבלי לגרור שערורייה או קנס. בעוד נשים זוכות ללגיטימציה להופיע חשופות חזה רק במסגרת מופעי סטריפטיז או סרטי פורנו, פחות או יותר.

אינסטגרם עלתה לכותרות כשצינזרה תמונות נשים חשופות פטמות. גם נשים מניקות שואפות לא להיות מוטרדות או להיחשב כמפריעות לציבור. הסרט מציג נתונים מעניינים לגבי תוצאות המחאה ברחבי העולם, שהביאה גם את אינסטגרם ל”רופף” תקנות. המחאה צוברת תאוצה וימים יגידו אם תצליח לחולל שינוי אמיתי.

דרך: MicMedia

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן