מה עומד מאחורי הדיווח על האיש שהסגיר עצמו למשטרה על רצח החבר הדמיוני שלו

מדי יום מתפרסמים סיפורי פשיעה הזויים והורסים מצחוק, אבל הסיפור הבא הוא בגדר שיא חדש. לפי הדיווחים באתרי חדשות רבים, בחור בשם ג’ף גיילורד, 37, הסגיר את עצמו למשטרת ג’קסונוויל שבפלורידה בעוון רצח החבר הדמיוני שלו, מר האפי.

גיילורד, מעריץ דום מטאל מושבע, סיפר לשוטרים כי דקר את חברו, חתך את הגופה עם גרזן וקבר אותה בחצר האחורי

הוא סיפר שרצח את מר האפי בגלל ש”החדר שלו כל הזמן היה מבולגן. הוא השאיר את בקבוקי הוודקה הריקים שלו מפוזרים והוא מעולם לא הרים את שקיות הקוקאין הריקות שלו. לפני שהאפ התחיל לעשות סמים הוא היה החבר הכי טוב שלי”. 

השיא היה כשגיילורד נעצר במקום מר האפי, שהתנגש עם המכונית שלו כשהם חזרו מחגיגת יום ההולדת של האפי ב”הוטרס”. משטרת ג’קסונוויל טענו שגיילורד היה שיכור לחלוטין כשהגיע אליהם, ואיים להרוג שוטרים לאחר שאמרו שהם לא יוכלו לתת לו עונש מוות. 

בעוד היו מקרים מעולם של אנשים עם הזיות או שלקחו יותר מידי סמים ועשו שטויות, אתר Snopes.com שמתמחה באגדות אורבניות דיווח שהסיפור הספציפי הזה מזויף לחלוטין. אולי לנו זה מובן מאילו, אך לפני שתהברר שהוא מזוייף הסיפור הזה הפך ויראלי והתפשט כמגפה ברחבי האינטרנט, ואלפי אנשים האמינו שהוא אמיתי. 

היו אפילו אתרי חדשות שפרסמו את הפיקציה הזו כאמת לאמיתה. זאת על אף שהאתר שהחל את כל חרושת השמועות הזו, MORON, אתר חדשות סאטיריות ומזוייפות. הבחור העצוב בתמונה אגב באמת נעצר אך על משהו אחר לגמרי, וקוראים לו בכלל בילי סאות’רן.

אז למרות שהסיפור הזה לא התרחש מעולם, הערך שלו, מעבר לכך שהוא הורס מצחוק, הוא בכך שזו דרך מצוינת להבין איך מתפשטת אגדה אורבנית בימיינו, שזה מרתק בפני עצמו. זה גם מדהים שכל כך הרבה אתרים ואנשים האמינו לזה, רק כי זה פורסם כחדשות באינטרנט, נכון? זה ילמד אותנו לא להאמין לכל מה שאנחנו קוראים באינטרנט או בכלל.

דרך: moron.com Snopes.com 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן