זה מה שעוללה פוקס ניוז ליצירה של פיקאסו והתגובות ברשת הורסות

 לפעמים נדמה שאי אפשר לנצח במשחק הזה, או שיש סערה תקשורתית עקב חשיפת יתר או בגלל צנזורה מופרזת. אולי יום אחד נמצא את המינון הנכון איפשהו באמצע. אבל רק אולי.

האחרונה לחטוף ביקורת היא Fox 5 News, תחנת החדשות המקומית בניו יורק של רשת FoxNews, לאחר שטשטשה את הציצים המפורסמים בציור המפורסם של פיקאסו, “נשות אלג’יר”Les Femmes) d’Alger). הצנזורה ההזויה הוצגה במהלך תכנית של התחנה שעסקה במחיר שובר השיאים בו נמכרה יצירת המופת במכירה פומבית. היצירה שברה שיאים בכך שהפכה ליצירת האמנות היקרה ביותר שנמכרה אי פעם במכירה פומבית ומחירה הגיעה לכ-180 מיליון דולרים. בתחנת החדשות טענו להגנתם שהם טשטשו את השדיים ביצירת המופת כדי לא לפגוע באף אחד, וחלילה “לא להבהיל” את הילדים.

הביקורות כמובן לא איחרו לבוא, כשהבולטת ביניהם הייתה של מבקר האומנות האמריקני המוביל ג’רי זלץ. זלץ כתב בחשבון הטוויטר שלו: “כמה חולי מין יכולים להיות השמרנים (גוש הימין בארה”ב) ו-FoxNews? הם טשטשו חלקים מהציור של פיקאסו”. הוא סיים עם ההאש-טאג sickminds (ראשים חולניים). אך הוא לא היה היחיד ורבים שחשו כמוהו פנו לטוויטר להביע את דעתם, וטענו שהמהלך של פוקסניוז הוא פתטי ומוזר, ומשתמש אחד גם הוסיף את ההאשטאג freethenipple”” (שחררו את הפטמות), כשהוא מתייחס לקמפיין האחרון שעסק בצנזורה של הגוף הנשי במדיה, בעיקר של החזה והפטמות.

אך הכעס העיקרי היה על כך שצונזרה יצירה בעלת חשיבות אדירה. זו אחת מתוך 16 גירסאות של פיקאסו ל”נשות אלג’יר” והיא כונתה “גרסה או” כדי לבדל אותה מן האחרות, שלהן שם זהה. היא מצוירת בסגנון קוביסטי ומתארת שלוש זונות בהרמון, ונחשבת לטובה ולמוערכת ביותר מבין כל הגירסאות.

זו לא הפעם הראשונה שרשת FoxNews מעוררת מחלוקת, והיא חטפה על הראש פעמים רבות. הרשת, בבעלות רופרט מורדוק, הייתה מעורבת בריב עם ממשל אומבה במשך שנים, הואשמה בטיפול לרעה בתמונה בפוטושופ וגם דיווחה פעם שכל מי שגר בברמינגהם שבבריטניה הוא מוסלמי, ועוד שורה ארוכה של שערוריות. אבל לפחות דבר אחד טוב יצא מכל הסיפור האחרון, תגובות הורסות!

התגובה של פוקס הגיעה מעט מידי ומאוחר מידי בחשבון הטוויטר שלהם:

 וגם על זה הם חטפו תגובות משעשעות של גולשים:

דרך: Mashable. תמונת שער: צילום מסך.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן