5 סיבות מדוע ילדים שגדלים עם חתולים וכלבים בעלי אינטליגנציה רגשית וחמלה גבוהות יותר על פי המדע

בגידול חיית מחמד יש יתרונות אדירים לכל הצדדים המעורבים. צירוף בעל החיים למשפחה מועיל לילדים בדרכים רבות ומגוונות ויש לכך אסמכתא מדעית. לפי מחקרים, לילדים שגדלו עם חיות מחמד, בין אם מדובר בכלב, חתול, ארנב, אוגר או אחר, יש אינטליגנציה רגשית גבוהה, דבר שגם נקשר להצלחה אקדמית. האינטליגנציה הרגשית גם ניתנת לשיפור, למשל באמצעות חיות מחמד, שעוזרות לטפח מיומנויות שמובילות לאינטליגנציה רגשית גבוהה.

אלה חמישה כישורי אינטליגנציה רגשית שמתפתחים אצל ילדים עם חיות מחמד:

1. חמלה

טיפול בחיית המחמד מלמד ילדים כבר בגיל צעיר לדאוג לבעל חיים שתלוי בהם. כך כשהם יגדלו, הם יגלו את אותה חמלה גם לבעלי חיים אחרים. מחקר שנערך בקרב ילדים בגילאי 3-6 הראה שאלו שהיו להם חיות מחמד נטו להיות בעלי חמלה רבה יותר לבעלי חיים ובני אדם.

דרך: funny-pics-fun.com

2. הערכה עצמית

טיפול בחיות מחמד בונה הערכה עצמית, כיוון שקבלת מטלות שקשורות לחיית המחמד נותנות לילד תחושה של הישג, ועוזרות לו להרגיש עצמאי. לפי מחקר שנעשה, ההערכה העצמית של ילדים עלתה במידה ניכרת בעקבות טיפול בחיית מחמד. בגלל זה הן ממש טובות לילדים שסובלים מהערכה עצמית ירודה.

3.התפתחות קוגניטיבית

ילדים עם חיות מחמד משחקים איתם, כמובן, מדברים אליהם, ויש כאלו שאפילו קוראים להם. התקשורת הזו עוזרת לילדים לפתח את היכולות המילוליות שלהם וגם יכולה לעזור להם ללמוד שפה.

דרך: shutterstock.com

4. הפחתת מתח

בסקר בו ילדים נשאלו אל מי יפנו אם תהיה להם בעיה, תשובה נפוצה הייתה חיית המחמד. זה מצביע על כך שגם בעלי חיים יכולים לספק תמיכה רגשית ודרך להפחתת רגשות שליליים. זה יכול אפילו להיות מועיל יותר מתמיכה אנושית, בגלל שבעלי חיים אוהבים ומקבלים ללא תנאים.

5. הבנת מעגל החיים

ללמוד על עובדות החיים כמו לידה ומוות דרך בעלי חיים יכולה להיות דרך קלה יותר גם לילדים וגם להורים. למשל, כשחיית מחמד מתה, הילד לומד על מוות מהתגובה של האנשים סביבו וזה ישפיע עליו משך חייו, ויעזור לו להבין את המשמעות של החיים והמוות.

 

דרך: mnn.com

תמונת שער:  shutterstock.com

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן