בעקבות המאבק: חוקר בכיר הכריז על הפסקת המחקר בקופים

אזהרה: סרטון קשה לצפייה!

ההתעללות בבעלי חיים שוברת את הלב רק מעצם המחשבה עליה, על אחת כמה וכמה כשמדובר בסרטון שממחיש את הזוועה בצורה חד משמעית.

מכון “מקס פלנק לקיברנטיקה ביולוגית” בטיביגן שבגרמניה, עלה לכותרות לאחרונה בעקבות סרטון מזעזע שתיעד התעללות בקופים במכון. הסרטון, ששודר בטלוויזיה בגרמניה בספטמבר, צולם במצלמה נסתרת על ידי פעיל זכויות בעלי חיים שעבד במכון. הסרטון ממחיש באופן חד משמעי התאכזרות בלתי נתפסת אל קופים כחלק מ”ניסוי מדעי”. השידור עורר גל מחאות וחקירות נגד המכון.

הממצאים מהחקירות עד כה הם מדאיגים. למרות הסרטון המזעזע, אגודת מקס פלנק והרשויות להגנה על בעלי חיים טוענים שהם לא מצאו הפרות חמורות של כללי טיפול בבעלי חיים. חקירה שלישית שמתנהלת בידי הרשויות המקומיות של טיביגן, שהובילה לפשיטה משטרתית על המכון, עדיין נמשכת.

הסרטון המזעזע תיעד את ההתעללות של המכון בקופי המקוק

בעקבות הלחץ הציבורי והאיומים על חייהם של עובדי המכון, הודיע השבוע ניקוס לוגותתיס, מנהל מכון “מקס פלנק” במכתב לעמיתיו החוקרים, כי יחדל מביצוע ניסויים על קופי מקק “במהירות האפשרית” ויסיט את המחקר לרשתות נוירונים של מכרסמים.  

המחקר הנוכחי עוסק במנגנונים העצביים של התפישה וזיהוי אובייקטים על ידי השתלת אלקטרודות במח של הקופים. “המהירות האפשרית”, למרבה הצער, הוא פרק זמן בן שנתיים שלוש שיידרש לחוקרים לסיים את המחקר הנוכחי. או אז הם יעברו לבצע את הניסויים על מכרסמים, שזה ממש לא יותר טוב. אם זה לא מספיק גרוע, אגודת “מקס פלנק” הודיעה כי תמשיך בניסויים על קופים בתחומי מחקר אחרים במכונים אחרים שלה.

תמונה “קלה” יחסית מהסרטון המחריד

מאז התפרסם הסרטון ספג מכון “מקס פלנק” ביקורת עזה של פעילי זכויות למען בעלי חיים. לוגותתיס כתב במכתב לעמיתיו החוקרים כי הוא “לא מוכן ולא יכול יותר לקבל את הזרם הבלתי פוסק של ההתעללות מידי פעילים, כלפי וכלפי עמיתים לעבודה. הוא אף קרא לקהילה המדעית לנקוט באמצעים משפטיים ולהגיש כתבי אישום כנגד פעילים על “חדירה, פגיעה בפרטיות, גניבת מסמכים, ואפילו התגרות בבעלי החיים כדי לצלם אותם במצב שנראה כעינוי או התנהגות חריגה”. זאת למרות שניתן לראות בבירור מהסרטון שההתעללות אותנטית לחלוטין, לא ניתן לזייף דבר כזה.

בתמונה: ניקוס לוגותתיס

“מקס פלנק” אף שקלו לתבוע את העובד לשעבר שתיעד את ההתעללות, מסר דובר המכון ל-Science Insider, אך מומחים חיצוניים ייעצו בתוקף נגד מהלך כזה משום שסיכויי התביעה בתיק קלושים. במקום זאת, הארגון בחר להפיץ את “העובדות האמיתיות למען הדיון הציבורי”. 

אגודת “מקס פלנק” הפיצה הצהרה פומבית ב-1 במאי, בה הביעה צער על ההחלטה של לוגותתיס ותמכה במכון המחקר.

דרך: news.sciencemagthelocal.de

תמונת שער: (makitani (CC BY NC SA 2.0 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן