5 הרגלים קטנים של האנשים הכי מצליחים בעולם

האם יש תכונות אופי מסוימות שהם ערובה להצלחה כלכלית? אם למשל נולדתם חסכנים וזהירים – האם יש לכם יותר או פחות סיכוי להתעשר מאשר לאנשים שנולדו הרפתקנים ופזרנים?

זו שאלה מורכבת, וסביר להניח שאם תשאלו עשירים ומשקיעים שונים תקבלו תשובות שונות. מה שכן קשה להתווכח איתו, היא העובדה שעשירים רבים חולקים הרגלים קטנים, שאולי הם לא הסיבה להתעשרות שלהן אך הם בטח לא מזיקים לעניין. הספר The 48 Laws of Power של רוברט גרין חשף כמה מההרגלים הקטנים האלה. אם אתם חולמים על התעשרות, כדאי שתפנימו אותם, כי יש סיכוי לא רע שאם תיישמו אותם תגדילו את הסיכויים שלכם להגיע לכסף הגדול:

רוצים להצליח? אל תסתפקו בחלומות גדולים: פתחו חשבון ב-Itrader כבר עכשיו! 

1. לא אכפת להם מה אנשים אחרים חושבים עליהם 

אל תיתנו למה שאנשים אחרים חושבים עליכם להשפיע על מה שאתם חושבים על עצמכם. “אתם חייבים שתהיה לכם רמה מסויימת של חיבור לעצמכם. אתם חייבים לדעת מה עושה אתכם מיוחדים. מה אתם אוהבים, מה אתם לא אוהבים”, מסביר גרין.

“יש אנשים שמתקשים בכך. הם מקשיבים לאנשים אחרים. הם כל הזמן בפייסבוק. הם כל כך מפחדים ממה שאנשים אחרים אולי חושבים עליהם, שאין להם שום מערכת יחסים עם עצמם ועם הדברים שהם באמת אוהבים”. 

אנשים מצליחים, לעומת זאת, בדרך כלל הרבה פחות רגישים לדברים האלה. “הם יחידים במינם. העסקים שלהם משקף את המוזרויות שלהם, את הייחודיות שלהם”, גרין מסביר. בקיצור: בפעם הבאה שמישהו קורא לכם “מוזרים” או “פריקים”, אל תיקחו ללב. פשוט חייכו, קחו את זה כמחמאה ותמשיכו הלאה.

תמונה: Shutterstock

2. הם יודעים להתרכז

אל תיתנו לריכוז שלכם להתפזר. למדו לשלוט בתשומת הלב שלכם. כשאתם עושים משהו – עשו אותו עד הסוף, בלי הסחות דעת ובלי לבדוק כל שניה את הנייד או את פייסבוק.

“יש לנו כמות מוגבלת של אנרגיה בחיים, אנרגיה מנטלית. אם כל הדברים האלה שמטרידים אותנו בחיי היום יום מפריעים לנו, יוצרים חרדה, גורמים לנו להרגיש חסרי ביטחון, זה גם ישאב מאיתנו הרבה זמן יקר ערך, שאפשר לנצל אותו במקום לריכוז יצירתי”, אומר גרין. 

דרך אחת ללמוד להתרכז היא להתחיל לעשות מדיטציה. דרך אחרת קשורה ישירות להרגל הבא:

3. הם יודעים לכבות את הסלולרי

הסמארטפון שלנו הוא אולי אחד מכלי העבודה החשובים ביותר – אבל גם אותו צריך לדעת לכבות לפעמים. כשאתם עובדים או מדברים עם אנשים אחרים אתם צריכים להיות כאן ועכשיו, ולא במסך המפוקסל של האייפון. למדו לכבות לפעמים את הסמארטפון – ותיווכחו בעצמכם כמה זה עוזר לכם לשמור על ריכוז בפוקוס.

וב”לכבות”, אגב, אנחנו מתכוונים לכבות. לגמרי. לא מצב שקט, לא לזרוק את המכשיר לתיק. לכבות אותו ולהדליק מחדש רק בסוף יום העבודה. 

תמונה: Shutterstock

4. הם לא נותנים למוח שלהם להתנוון

הרגע בו העבודה שלכם הופכת לשגרתית ואתם מגיעים מותשים הביתה – זה הרגע בו אתם צריכים להחליף עבודה. אל תיתנו למוח שלכם להתנוון, ונסו לעבור פרוייקטים כשאתם מרגישים שמיציתם פרוייקטים שמתחילים לייאש אתכם.

אתם גם לא צריכים לפחד מלנסות לחשוב על דברים שאין לכם יותר מדי ידע עליהם. לימדו, חישבו, עשו. אל תפחדו להפעיל את המוח – כי ברגע שהוא יפסיק לעבוד, יתאפסו כל הסיכויים שלכם להצליח. 

5. הם לא חיים בעבר

גם אם הצלחתם כבר בעבר בגדול – דעו שלכל פרוייקט חדש אתם צריכים להגיע מנקודת אפס. אל תנסו לשחזר את העבר, אלא תמיד תסתכלו קדימה, אל העתיד. 

“אצל הרבה מאוד סופרים, כל הספרים מרגישים בדיוק אותו דבר”, אומר גרין: “הם לא מאתגרים את עצמם. אני לא אוהב את הגישה הזאת. אני לא רוצה לחיות בהצלחות העבר שלי. אני רוצה שהספר הבא שלי יהיה אפילו יותר מצליח”. 

 רוצים להצליח? אל תסתפקו בחלומות גדולים: פתחו חשבון ב-Itrader כבר עכשיו! 

תמונת שער: Shutterstock

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן