הסטודנטית הזאת עוררה סערה לאחר שהתפשטה כדי להעביר מסר

בעידן שבו כולם מתפשטים על ימין ועל שמאל, בעיקר סלבים, בחורה עירומה זה לא מחזה נדיר. אך יש משהו מקורי בהתפשטות למען מטרה שמאמינים בה.

מוניקה רוטסבולד, סטודנטית בת 22 מטקסס החליטה לעשות בדיוק את זה. היא התיישבה כמעט עירומה לחלוטין על מדרגות הקמפוס באוניברסיטת מדינת טקסס, סאן מרקוס, בה היא לומדת, כשלגופה רק חוטיני בצבע גוף וכיסויי סיליקון על הפטמות, ולראשה אוזניות וכיסוי עיניים. היא ישבה שם במשך 45 דקות, במטרה לעורר דיון על החפצון של הגוף הנשי, וכי רצתה להחזיר לעצמה שליטה על הגוף שלה.

רוטסבולד, סטודנטית לאומנות, שכבר הספיקה לקבלה במדיות החברתיות את הכינוי “הבחורה העירומה”, השתמשה בגופה כיצירת אמנות מחאה, כדי להציג את גופה ככלי חזק ולא אובייקט מיני. “הגוף שלי יפה, טבעי, זה מה שהוא אמור להיות”, היא סיפרה.

במשך זמן כה קצר היא הצליחה ליצור סערה ועניין וסטודנטים רבים התאספו סביבה, הביטו, צילמו, העלו למדיות החברתיות. חלק מהתגובות לא היו מחמיאות, והיו שהעלו לטוויטר צילום שלה עם כיתובים כמו “ככה נראה טירוף”,”יש בחורה ערומה שיושבת מחוץ לספריה באוניברסיטת מדינת טקסס לאלוהים יודע איזו סיבה”. אך לצד הגינויים היא גם קיבלה תגובות תמיכה, “אנשים כתבו לי בפייסבוק הודעות בהן הם הודו לי על שגרמתי להם להיות מודעים ולהבין שהם לא לבד”.

בעקבות מאי פטאל: נשים ישראליות מדברות על הטרדות מיניות

שוטרים שהגיעו לעזור איפשרו לה להמשיך במיצג אך זה לא שימח חלק מהאנשים, היו מי שנפגעו מזה והורידו לה את האוזניות כדי להגיד לה שהיא משפילה את עצמה. זה בדיוק הדיון שרוטסבולד ניסתה לעורר, “המסר שניסיתי להעביר הוא שאנו לא צריכות להראות כאובייקטים מיניים”, אמרה, “אנחנו יפות וחזקות, ואנשים צריכים לכבד את הגוף שלנו בדרך זו”.

המיצג שלה נעשה במהלך חודש המודעות למיניות, והיא לקחה בין היתר השראה מתנועה בשם “מעולם לא ביקשתי את זה”, שלפיה הלבוש של האישה וההתנהגות שלה אינם הזמנה לאונס.

ביום שלאחר האירוע הזה, רוטסבולד העלתה פוסט לאינסטגרם שלה בו כתבה, “רק רציתי להגיד תודה לכל האנשים הנחמדים שאפשרו לי להפיץ את המסר שלי דרך האומנות”.

האם המסר שלה עבר? לעניות דעתי בהחלט כן.

 תמונת שער: צילום מסך דרך twitter

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן