הבחורה הזו נראית במבט ראשון רגילה לגמרי אבל תראו את התמונה הגדולה

כשאנחנו נתקלים בתמונות של בחורות יפות לרוב מדובר בדוגמניות וסלבריטאיות שמקבלות הרבה כסף כדי לגרום לנו להאמין שהן מייצגות את אידיאל היופי. אבל בעידן הנוכחי, הכוכבות האמיתיות הן נשים רגילות עם סיפור מיוחד, משהו יוצא דופן.

לא צריך להיראות כמו דוגמנית “ויקטוריה סיקרט” כדי לקבל לגיטימציה להצטלם עם ביקיני, לעשות פוזות יפות ולהפגין סקס אפיל בכמויות. נשים שבדרך כלל לא תראו בדפי הכרומו יכולות להעביר מסר אחר, להעלות מודעות ולהקסים אותנו באותנטיות שאף הפקת אופנה סטנדרטית לא תביא. תעשיית היופי פשוט לא מביטה לאנשים בעיניים ולכן היא מציגה נשים תלושות מהמציאות. נכון, ישנן בחורות הורסות במדיה אבל מה עומד מאחורי רובן? מה מייחד אותן? לרוב כלום.

כך הגיע הצלם איאן פטיגרו לפרויקט המופלא שלו, “ילדות מלוחות: הנשים של סיסטיק פיברוסיס” אשר נולד מספרו “Just Breathe”. בספר הוא עסק באנשים החולים ב“סיסטיק פיברוסיס”. מדובר במחלה תורשתית המשפיעה על הריאות, הלבלב, בלוטות הזיעה ואיברי הרבייה. וכאן החליט להראות את היופי בבחורות אשר סוחבות איתן סממנים פיזיים למחלה הזו ולהראות שהן עדיין יפות ומקסימות. לא פחות מאף אחת בריאה. נכון, אלו בחורות שסובלות הרבה בחיים אבל זה לא מונע מהן לשדר חוזק, עוצמה ושמחת חיים. המילה “מלוחות” נובעת מכך שאחד הסממנים למחלה הוא עור מלוח מאוד.

הצלם עצמו אובחן במחלה בגיל 38 והפרויקט הביא אותו לצלם בכל רחבי ארצות הברית וקנדה. הוא הרגיש כיצד הוא מעורר מודעות ומדובר בהפקה נחקקת ומיוחדת במיוחד. “רוב בני אדם לא מודעים למחלה ואם כן, אז הם חושבים שזו מחלת ילדים”, אמר פטיגרו שצילם 60 נשים בין הגילאים 20-40. הבחורות הצטלמו בצורה כזו שלא הסתירה או טשטשה את סממני המחלה שלהן. הן הראו את גופן בגאווה. מדובר בבנות שעברו דבר מה בחייהן, רבות נאלצו לעבור השתלת ריאות. בעידן שמרטש כל פגם זה מרענן לראות איך אין שום הסתרה פה. הן מי שהן, לא פחות או יותר. 

מדובר בהפקה מעצימה המעלה מודעות למחלה אבל גם מזכירה לנשים בכל העולם, בכל מצב שיש, להרגיש יפות בעור שלהן. 

דרך Buzzfeed

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן