ברלינאים רצו לקנות חולצה בזול וגילו את האמת הקשה שמאחוריה

מי לא אוהב מציאות זולות? בטוח שאם גם אתם הייתם מתהלכים לכם ברחובות העיר ונתקלים במכונה המציעה לכם טי שירט ב 2 יורו, הייתם קופצים על המציאה, שולפים מהארנק כמה מטבעות ומפנקים את עצמכם בחולצה חדשה. למה לא בעצם?

זה גם מה שחשבו לעצמם מספר תושבי ברלין שנתקלו במכונת פופ אפ (כמו חנות, רק בהרבה יותר קטן) לממכר חולצות. מה שהם לא ידעו שהמכונה הוצבה ברחוב כחלק מניסוי חברתי ביום שבו מציינים בגרמניה את “מהפכת האופנה”, כי מי שניסה לקנות חולצה קיבל במקום זאת סרטון המראה את התנאים הנוראים של אלה שעובדים קשה בכדי ליצר אותה.

הסרטון מתחיל בשאלה על גודל החולצה הרצויה, אך ממשיך באופן שונה לגמרי עם רצף של תמונות מחרידות מבתי החרושת (בעיקר מבנגלדש), שם עובדים נשים וילדים במשך 16 שעות ברצף וללא הפסקות. 

הצפיה בסרטון שבו מצולמים עוברים ושבים המנסים לקנות חולצה בזול ובתגובות ההמומות שלהם מוכיחה עד כמה מעטים הידע והמודעות שיש לאנשים.

הסרטון ממשיך עם השאלה “אנשים מחפשים לקנות מציאות בזול, אבל האם הם יודעים איך הן יוצרו? הכירו את מנישה, אחת ממליוני העובדים המקבלים 13 סנטים לשעה ועובדים 16 שעות ביום”.

בסוף הסרטון עולה השאלה “האם את/ה עדיין רוצה לקנות את החולצה הזו?” עם שתי אפשרויות בחירה: “קנה” ו”תרום”, מה לדעתכם בחרו 9 מתוך 10 הקונים?

דרך: The Indipendent

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן