“תחנת רפאים” של הרכבת התחתית התגלתה לגמרי במקרה בלונדון לאחר 100 שנה

הרכבת התחתית של לונדון התחילה לפעול לפני 150 שנה. מאז ועד היום, בעזרת שדרוגים ושיפוצים רבים שמתבצעים כל הזמן, היא מצליחה לשרת מיליוני נוסעים בכל יום ולשמש דוגמה למערכת מצויינת של תחבורה ציבורית. לנו בארץ נותר רק לקנא, בעוד הלונדונים מגיעים לכל מקום במרכז העיר (וגם בחלק מהפרברים) בקלות ובמהירות. 

מערכת המנהרות שמרכיבה את הרכבת התחתית מסועפת ומורכבת, ועד היום מוצאים בה מדי פעם הפתעות חדשות. כמו למשל תחנת רפאים, שהתגלתה ממש לאחרונה במהלך עבודות לסלילת קו חדש של הרכבת. 

עובדי הבנייה גילו את שרידי תחנת Southwark Park, שסגרה את שעריה לפני בדיוק 100 שנה. התחנה נסגרה בעקבות ריבוי אמצעי תחבורה ציבורית נוספים שפעלו באיזור (אוטובוסים, חשמליות וכו’) והפכו את הרכבת לפחות נחוצה. גם תחילתה של מלחמת העולם הראשונה השפיעה על ההחלה לסגור את שערי התחנה. מאז התחנה הפכה לתחנת רפאים, שהלכה ונעלמה במהלך עשרות השנים הבאות עד שכיום אף אחד כבר לא ממש ידע לספר איפה בדיוק נמצאים הרציפים ומה נשאר מהם.

מפה מקורית של מערכת הרכבת התחתית עם ציון התחנה האבודה

תמונה מאיזור התחנה שצולמה ב-1908

בעקבות סלילת הקו החדש התברר שהבסיס של הרציפים נשאר כמעט בשלמותו – ואפשר למנהלי הרכבת לעשות סיור אחד אחרון בתחנה העתיקה לפני שהיא נהרסה לגמרי כדי לפנות את הדרך למסילה החדשה. על פי מנהל הפרוייקט, השריד האחרון של התחנה הישנה שצפוי לשרוד את העבודות הם הקשתות שעיטרו את היכל הכרטיסים, שהפך בשנים האחרונות לאיזור מחסנים. 

דרך אינדיפנדנט

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן