הסיבה שהילדה הזו סולקה מהלימודים מקוממת בטירוף

“אנחנו לא צריכים שום חינוך”, על פי השיר האייקוני של פינק פלויד ותאמינו לי, הם ידעו על מה הם מדברים. באופן שבו מערכת החינוך נראית היום מוטב שדמויות הסמכות ישבו בבית. לפחות במקרה בו ילדה חולת סרטן לא יכולה להגיע ללימודים בגלל שהפסידה שיעורים. רוז מק’גראת היא רק בת 12 וכבר יודעת יותר מדי על העולם הדפוק הזה. לאחר שנאבקה בגבורה במחלת הסרטן היא מצאה את עצמה נאבקת במערכת החינוך האטומה של בית ספרה במישיגן.

באוגוסט 2012 היא אובחנה בלוקמיה ובשבוע שעבר, לאחר מאבק ממושך במחלה, קיבלה הנערה מכתב מבית הספר הקתולי שהפך את עולמה. נכתב שלנוכח ציוניה והעובדה שהחסירה שיעורים היא לא רשאית ללמוד בבית הספר סנט ג’וזף. “לא עשיתי שום דבר לא בסדר ועדיין הם סילקו אותי”, סיפרה רוז בקול שבור. כעת הנערה מחלימה וגופה רק מתחיל להתאושש אבל יקח זמן. להתמודד עם סרטן ולגלות גם שאת מסולקת מהלימודים זה באמת יותר מדי עבור נפש צעירה וקשה להאמין איך מגיעים למצב אטום שכזה.

כעת נאסר עליה להגיע לבית הספר. “זה היה המקום היחיד בו הרגשתי נורמלית”, סיפרה. בית הספר לכאורה ניסה לעזור לה עם העומס אבל לטענת ג’ון פלקנשטיין, אב המוסד, זה הגיע למצב שכבר לא ניתן היה לעזור והיא לא עמדה בסטנדרטים. אבל לדברי ההורים, המקום רק הכשיל אותה. איך שלא נביט על זה, ילדה חולת סרטן אמורה לקבל עזרה בלתי נגמרת והבנה. בטח לא סילוק מהלימודים. לא ברור איך מתדרדרים למצב מצלק כזה וכעת הצעירה נקלעה שוב לסטרס מיותר. 

“זה לא כאילו שהיא מבלה בקניון ועושה חיים”, סיפרה האם, ברברה, “היא שוכבת במיטה עם בחילות, מקיאה, עם כאבי בטן. היא הייתה הולכת לבית הספר אילו הייתה יכולה”. אב המוסד לא יכול היה לפרט מבחינתו מסיבות של פרטיות רפואית אבל נראה שבימים אלה, לאור הוויראליות של הסיפור שנחשף ב-CBS, ענייני פרטיות יהיו הדבר האחרון שיטריד אותו. יחסי ציבור שליליים יפגעו במקום הזה ויציגו אותם כרעים וחסרי חמלה. בינתיים המשפחה הגישה תלונה במשרד לזכויות אזרח והם מחכים לראות מה יקרה עם זה. 

מה שנקרא, אין לתאר.

דרך CBS

 

 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן