נורבגיה נפרדת לשלום ולא להתראות מרדיו FM

רדיו. פעם הרדיו היה *ה*דבר. אנשים היו צמודים למקלטים, האזינו בשקיקה למצעד הפזמונים, למבזקי החדשות ולשירים ושערים. היום, בעידן הטלוויזיה והאינטרנט והסלולר הרדיו נשאר צל חיוור של עצמו. הוא עדיין קיים ואנשים אפילו נחשפים לו מדי פעם בנסיעות, אבל הוא כבר מזמן לא קובע את סדר היום או משפיע כמו פעם.

ובכל זאת, יש מדינות שמשקיעות ברדיו שלהן. בנורבגיה הצליחו להעביר לאחרונה חוק שעתיד לבצע שינוי מהותי בתדרי הרדיו במדינה. החל משנת 2017, יבוטלו תדרי ה-FM המיתולוגיים – והזרקור יעבור לתדרים דיגיטליים בלבד.

מה זה אומר? שמי שיש בבעלותו מקלט ישן כבר לא יוכל להנות מהתחנות שהוא מכיר ואוהב. מצד שני, מי ששדרג את הרדיו שלו לכזה שמסוגל לקלוט תחנות דיגיטליות יוכל להנות מאיכות שמע טובה הרבה יותר, היצע תחנות גדול יותר ופיתוחים נוספים שניתן יהיה להוסיף בשנים הקרובות.

התדרים החדשים, בפרוטוקול DAB, פועלים בנורבגיה כבר מאז 1995, ומציעים נכון להיום 22 תחנות לאומיות (לעומת חמישה בלבד ב-FM). המעבר לשידורים הדיגיטליים טוב גם למדינה – תפעול התדרים הדיגיטליים זול יותר פי שמונה מאשר תדרי ה-FM הישנים.

האם שינוי כזה יגיע אי פעם לארץ? כל עוד המדינה גובה “אגרת רדיו” לבעלי מכוניות התשובה כנראה שלילית, שכן שינוי כזה ינטרל רבים ממכשירי הרדיו המוטעמים במכוניות (אם כי סביר להניח שמכשירים מודרניים כבר תומכים בתדרים הנ”ל). מצד שני – לפני מספר שנים עבר השידור הטלוויזיוני הציבורי לתדרים דיגיטליים בלבד, אז אולי מתישהו גם הרדיו ידביק את הפער. 

דרך The Verge | תמונהShutterstock

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן