ברזיל יצאה למאבק נגד פייסבוק בגלל שחסמה תמונת עירום וניצחה!

לפעמים נדמה שהסרה או חסימה של תמונות בפייסבוק היא בגדר טרנד, הרי זה קורה כל כך הרבה פעמים ולרוב מסיבות ממש אוויליות. לפייסבוק יצא שם של רשת חברתית “צנועה” ושמרנית ביחס לעירום, הנקה ועוד תכנים ויזואלים רגישים. במקרים רבים, אנשים חוששים שיציאה במלחמה נגדה לא תועיל. אך לא כך היה המקרה מול ברזיל, או אז פייסבוק הבינה שהיא התעסקה עם המדינה הלא נכונה.

משרד התרבות בברזיל איים על פייסבוק שיגיש נגדה תביעה על שחסמה תמונת עירום שהעלתה. הטענה המרכזית הייתה שפייסבוק פגעה בחופש הביטוי התרבותי של ברזיל.

התמונה הועלתה לאתר אינטרנט כחלק מפוסט להשקת פרוטל התמונות Brasiliana Fotografica בידי קרן הספרייה הלאומית ומכון מוריירה סאלס.

היא צולמה בתחילת המאה ה-20 ונראים בה זוג אינדיאני מבני ה-Aimore כשהם חשופי חזה. במשרד ממש זעמו על האקט השמרני הזה, וטענו שפייסבוק כופה את המדיניות והסטנדרטים שלה על ברזיל באופן לא חוקי ושרירותי לחלוטין, ופוגעת בזכותה של המדינה להגדרה עצמית. המהלך הזה גם מפר חוקים נוספים כמו החוקה של ברזיל ואמנת אונסק”ו שעוסקות בהגנה וקידום של ביטויי תרבות מגוונים.

משרד התרבות הברזילאי הזהיר את פייסבוק וביקש שתסיר מייד את החסימה, אך פייסבוק סירבה בנימוק שהחוקים שלה חלים על כל המדינות. בשלב זה שלף המשרד את התותחים הכבדים ואמר שיגיש תביעה נגד פייסבוק אם לא תבטל את החסימה.

“עבורנו זה עניין רציני כי זו מתקפה על הריבונות שלנו, על החקיקה שלנו”, אמר ג’וקה פריירה, שר התרבות של ברזיל. “זה חוסר כבוד לגיוון התרבותי שלנו ולילידים של ברזיל. “אם האינדיאנים לא יופיעו כפי שהם, זה אומר שהם לא יופיעו כלל, שזוהי אכזריות גדולה”.

בעקבות הלחץ הרב שהפעיל המשרד, פייסבוק חזרה בה וביטלה את חסימת התמונה, אך משרד התרבות הברזילאי לא שוכח ולא סולח ומתייחס לכל האירוע הזה בחומרה רבה.

“זה לא קל למצוא את האיזון הנכון בין להרשות לאנשים לבטא את עצמם באופן יצירתי ולשמור על חוויה נוחה עבור הקהילה הבינלאומית והמגוונת שלנו”, נמסר מפייסבוק, “אנו מכבדים חוקים מקומיים וכמו כל מדיה אחרת, יש לנו הגבלות על עירום. אנחנו תמיד פתוחים למשוב ודיון כדי לשפר את הסטנדרטים של הקהילה שלנו”. ועל זה נאמר: כן, בטח. 

דרך: RT.com. תמונת שער: Shutterstock

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן