צעד ענק של בית המשפט האמריקני עבור השימפנזות

פעמים רבות טענתי שבעלי חיים הם שווי זכויות מבחינתי כמו בני אדם והנה, סוף סוף יש מי שמסכים ועוד ערכאה משפטית עליונה בארצות הברית.

שתי שימפנזות ממין זכר, ליאו והרקולס, מככבות בחדשות בקביעה תקדימית של בית המשפט בניו יורק. במהלך משפט נפסק בהחלטת ביניים כי יצורים אלה מוכרים באופן חוקי כפרסונות. המשמעות היא שלא ניתן להתייחס אליהם כיצורים פחותי ערך מבני אדם מבחינה משפטית. 

בית המשפט העליון דן בעניינן של השימפנזות, שעברו ניסויים ביו-רפואיים באוניברסיטה והחליט שהם ראויים לזכויות של בני אדם במשפט זה. כעת על המוסד שערך את הניסויים להוכיח בשימוע שנקבע ל-6 במאי כי יש סיבה מספקת להשאירם בשבי.

לא צפוי שזה יצליח להם. עד כה הוחזקו השימפנזות בשבי לצרכי מחקר. הסנגור של השימפנזות טען שמדובר ביצורים מאוד אינטליגנטיים המודעים למצבם וסביבתם ולכן לא ניתן להשאיר אותם במצב שגורם להם לסבל. יש להם את הזכות לחופש וחירות. כמובן, כל החיות ראויות לזכות זו אבל צעד צעד מה שנקרא.

פסק דין דומה ניתן בארגנטינה בנושא אורנגאוטן שהיה כלוא בשבי עשרים שנה בגן חיות וזכה בחירותו על פי שיקולים דומים. מדובר בהתקדמות רצינית עבורי בעלי חיים אבל כאמור, הרבה עבודה עוד נדרשת כדי שכל בעלי החיים יזכו לתנאים הוגנים וחוקיים בעולם זה. בכל הנוגע לארצות הברית, מדובר בפסיקה תקדימית ראשונה ועוצמתית שתהווה השראה לתביעות הבאות.

השאיפה היא להעביר את השניים לשמורת קופים גדולה הבנויה כמו בית הגידול הטבעי שלהם באפריקה. מאות שימפנזות אחרים כבר שם וזה יהיה בהחלט ניצחון מתוק וראוי.

דרך Buzzfeed קאבר דרך Shutterstock

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן