התגלה מין חדש של צפרדעים שנראה ממש כמו קרמיט!

אם גם אתם חלמתם על נסיך אמיתי כמו קרמיט הצפרדע, יש לי בשורות משמחות עבורכם, הוא אמיתי! אוקי, לא בדיוק, אבל אם הוא היה קיים במציאות כנראה שכך הוא היה נראה. ממש לאחרונה התגלה מין חדש של צפרדעים שנראים ממש כמו קרמיט הצפרדע!

הצפרדע הלא מוכרת התגלתה בהרי הטלמנקה בקוסטה ריקה בידי ד”ר בריאן קוביקי מהמרכז למחקר דו-החיים בקוסטה ריקה. החוקר העניק לצפרדע המתוקה שם מקצועי מחריד כמיטב המסורת, Hyalinobatrachium dianae, על שם אימו של קוביקי.

במחקר שפירסם ד”ר בריאן קוביקי יחד עם עמיתיו, הזואולוג סטאנלי סאלאזר ורוברט פוצ’נדורף, הוא מסביר שהצפרדע היא מין חדש ממשפחת “צפרדעי זכוכית”. כמוהן, החלק החלק התחתון שלה שקוף למחצה, מה שעוזר לה להסוות את עצמה מפני טורפים פוטנציאלים.

עוד נכתב במחקר, שפורסם בכתב העת zootaxa, כי חוקרים אחרים שסקרו את האיזור פספסו את התגלית בגלל הקריאה המוזרה של הצפרדע, שנשמעת יותר כמו צליל של חרק מאשר קרקור. זו קריאה ארוכה עם קול מתחתי שנשמעת מעט כמו משרוקית. נוסף על המראה הייחודי שלה. הקריאה הזו נעשת בידי הזכרים כדיל משוך צפרדעים ממין נקבה לצורך הזדווגות.

קיימים 149 מינים של צפרדעי זכוכית, אותם אפשר למצוא בחלקים של דרום ומרכז אמריקה, ו-24 מהם נמצאים בקוסטה ריקה. התגלית החדשה היא צפרדע הזכוכית הראשונה שהתגלתה בקוסטה ריקה מאז 1973. יחד עם זאת, זוהי תגליתו השניה של קיברי השנה בקוסטה ריקה. לצד צפרדע מדהימה זו הוא גם גילה יחד עם עמיתיו מין נוסף של צפרדעים בשם Ecnomiohyla bailarina, עליה פרסמו החוקרים מאמר במרץ.

 

דרך: mashable, .ticotimes

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן